Disgaea 2 és egyéb SRPG-k...
Elküldve: 2007. aug.. 13. 22:59
Nemrég akadt a kezem ügyébe a Disgaea 2: Cursed Memories című játék. A játékot a Nippon Ichi Software nevű japán fejlesztőstúdió készítette, akinek a nagyon sikeres első rész is köszönhető, valamint még néhány kiváló minőségű taktikai-stratégiai-szerepjáték (<-- huh, ezt jól "meg azt mondtam", de tényleg ez a pontos definíciója a műfajnak). Lássuk csak, hogy mit is takar ez a kiváló alkotás!
[img::]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... _cover.jpg[/img]
Egy profin megszerkesztett intró után a játék elsőre egyszerűnek tűnő főmenüjéből (a főmenü másodjára is annak tűnik) egyből a start felirat felé irányult a figyelmem. Ezután csodálhattam meg a játék grafikáját, ami ugyan nem izzasztja meg a PS2-őnk alkatrészeit, de hangulatos, engem a régebbi Nintendos Final Fantasy részekre emlékeztetett, persze modernebb köntösben (a környezet 3D-s, a karakterek rajzolt sprite-ok (<---azthiszem, hogy ez a helyes kifejezés, de nem vagyok annyira otthon a témában, szal ha esetleg tévednék, akkor javítsatok ki majd) formájában vannak a képernyőn, ami az egyébként is színgazdag környezetet még inkább anime-szerűvé teszi.
A játék a Netherworld-ben játszódik, a történet középpontjában egy eldugott falu van, amelynek lakói lassan démonná változnak és elveszítik a memóriájukat egy átok miatt. Ha még pontosabb akarok lenni, akkor inkább egy családra szűkíteném egyébként ezt a kört, aminek egy tagja, a főhős valahogy nem reagál az átokra és emberi formában marad, ezekután pedig a célja az, hogy minél hamarabb eljusson az átokért felelős démonhoz, Overlord Zenonhoz és legyőzze ezzel megszabadítva a családját. Ennek érdekében egy idézést hajt végre a főhősünk, Adell anyja, ami viszont félresikerül és Overlord Zenon helyett az ő lánya, Rozalin áll a család előtt. A lányt innentől fogva kötik az idézés szabályai és segítenie kell Adell-nek, hogy eljusson az apjához. Azonban a dolgok nem ilyen egyszerűek. Overlord Zenont még senki se látta a saját szemével, de mindenki féli a nevét, hiszen 1000 overlordot ölt meg, amiért kiérdemelte az Overlordok Istene megnevezést. Az overlordok uralkodnak egyébként Netherworldben a démonok felett és ők irányítják Netherworld államait, szóval már ők maguk sem gyengék, Zenonról pedig csak olyan platykákat lehet hallani, amelyek a legelszántabb kalandort is elriasztanák a feladatuktól, de Adellnek nincs sok választása, a családja jövője van a kezében. A helyzet bonyolódása érdekében pedig miután Rozalin mérlegeli a helyzetét arra a következtetésre jut, hogy nem engedheti Adellt az apja közelébe, így neki kell végeznie vele. Akik pedig még mindig több izgalomra vágynak, azok kapnak még egy mára már a lejárt lemez kategóriába dobott szuperhőst, Axel-t, a Dark Hero-t, aki a visszatérését fontolgatja és erre később Adell legyőzésén látja meg az utat, miután egy kis nézeteltérésbe keverednek egy "félreértés" miatt. Ha ez még mindig nem elég, akkor még ott van a magára szerényen csak Beauty Queen-ként hivatkozó Etna is, aki viszont, hogy ne keverjük annyira a szálakat egyszerű céllal hozakodik elő: át akarja venni Zenon helyét.
Most essen néhány szó a játék tartalmi részéről is! Na, szóval a falunkban kezdünk, ahonnan egy portálon keresztül juthatunk el a csatáink helyszíneire. Ehhez nem kell mást tennünk, mint beszélni a forgalom ellenőrzéséért felelős személyel, majd ki is választhatjuk a célpontunkat. Néhány helyszínre csak úgy juthatunk el, ha a karaktereink egyike teljesít egy kritériumot, pl, hogy legyen egy igazolt bűntette (<--erről még egy kicsit később). A faluban találunk három kereskedőt is még, néhány lakót, akikkel válthatunk néhány szót, ha kedvünk tartja, valamint van egy küldött is a Dark Assemblynek nevezett tanácstól.
Na,ez már érdekesebb téma és eltér a többi játéktól, én legalábis máshol ilyet nem láttam és nekem egyébként tetszik a rendszer. Szóval, van egy Dark Assemblynek nevezett démontanácsunk, amit akor kell igénybevennünk, ha valamilyen változtatást szeretnénk a játék világában (ezek a helyi kereskedők kinálatának bővítésétől új karakterek létrehozásán keresztül az ellenfelek erősítéséig terjednek). A csaták során a tapasztalati pont mellett a karaktereink manát kapnak, amiket a különböző változtatások igénylésére lehet fordítani a tanácsban. Ha megigényeltük a változtatást, akkor összeül a démontanács, amely különböző fajú démonok csoportjaiból áll. A tárgyaláson a kiválasztott karakterünkkel igyekeznünk kell a magunk oldalára fordítani a megfelelő szenátorokat, hogy végül, mikor a tárgyalás lezárul, akkor a szavazatok többsége mellettünk szóljon. Ehhez megvesztegethetjük a szenátorokat a kalandjaink során összeszedet tárgyainkkal. Minden szenátor mást és mást favorizál és ennek megfelelően kell beosztanunk az inventorynk tartalmát. Számításba kell vennünk azt is, hogy a démonok egymással is rivalizálnak, szóval, ha valakit lefizetünk, akkor a rivális faj tagja rossz szemmel néznek majd ránk és azt sem árt észben tartani, hogy nem mindenki rajong a megvesztegetésért. Ha megtettünk minden tőlünk telhetőt, de mégse szavaznák meg az igényünket, akkor még mindig nyitva az út arra, hogy erővel oldjuk meg a dolgokat és rávegyük az ellenünk szavazókat arra, hogy belássák, hogy mégiscsak jobb lenne, ha hozzánk pártolnának ez alkalommal. Persze akiket ekkor leütünk, azok kséőbb még annyira se fognak minket támogatni egy másik tárgyaláson, szóval kezdődhet minden előlről (<--- ördögi kör).
A démonok között az számít minél nagyobb megbecsülésnek, ha minél több bűnt követünk el. A faluban található egy személy, aki azzal foglalkozik, hogy szemmel tartja a bűnügyi jelentéseket és kézbesíti a démontanács által küldött igazolásokat. Egy karakter húsz bűnt vállalhat magára, így különböző bónuszokhoz jutva, mint például kedvezőbb árak, nagyobb megbecsülés a tárgyalásokon és hasonlók. Ha ez a húsz bűn kevésnek tűnik, akkor ne aggódjatok lehetőség van még jobb bónuszok szerzésére, de ehhez a karakternek reinkarnálódnia kell, ezt a tanácsnál lehet kérni. Ilyenkor a karakter visszaesik az első szintre, de tudásának egy része megmarad, valamint a már összegyűjtött bűnök mellé újakat szerezhet.
A játék tartalmaz még random dungeonokat, melyek az úgy nevezett Item Worldben érhetőek el. Ezek egy-egy tárgy belsejében találhatóak, minden tárgyban van ilyen és minden tárgyban vannak démonok, melyek leölésével a tárgy erősebb lesz. A tárgyban lévő dungeon több szintes és minél mélyebbre jutunk annél magasabb szintű lesz maga a tárgy is. Általában tíz szintje van a dungeonoknak, de ritka, vagy legendás tárgyak rendelkezetnek többel is, így magasabb szintre is emelhetőek.
Így hirtelen ennyit tudtam összeszedni a játékról, nekem nagyon tetszik, nagyon sokfajta támadás és varázslat, rengeteg kombólehetőség és rejtett támadások, érdekes játékmenet jellemzi a játékot. Itt egy videó előzetes róla:
http://www.youtube.com/watch?v=RTdczBGhDMw
Illetve itt egy másik cím előzetese, ez a Soul Nomad and the World Eaters, amire szerintem érdemes odafigyelni, mert nagyon érdekesnek és egyedinek tűnik. Hamarosan megjelenik az amerikai verzió, remélem minél hamarabb kapunk belőle egy pal-t is:
http://www.youtube.com/watch?v=qLNE_g9mcmc
Várom a véleményeket...
[img::]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... _cover.jpg[/img]
Egy profin megszerkesztett intró után a játék elsőre egyszerűnek tűnő főmenüjéből (a főmenü másodjára is annak tűnik) egyből a start felirat felé irányult a figyelmem. Ezután csodálhattam meg a játék grafikáját, ami ugyan nem izzasztja meg a PS2-őnk alkatrészeit, de hangulatos, engem a régebbi Nintendos Final Fantasy részekre emlékeztetett, persze modernebb köntösben (a környezet 3D-s, a karakterek rajzolt sprite-ok (<---azthiszem, hogy ez a helyes kifejezés, de nem vagyok annyira otthon a témában, szal ha esetleg tévednék, akkor javítsatok ki majd) formájában vannak a képernyőn, ami az egyébként is színgazdag környezetet még inkább anime-szerűvé teszi.
A játék a Netherworld-ben játszódik, a történet középpontjában egy eldugott falu van, amelynek lakói lassan démonná változnak és elveszítik a memóriájukat egy átok miatt. Ha még pontosabb akarok lenni, akkor inkább egy családra szűkíteném egyébként ezt a kört, aminek egy tagja, a főhős valahogy nem reagál az átokra és emberi formában marad, ezekután pedig a célja az, hogy minél hamarabb eljusson az átokért felelős démonhoz, Overlord Zenonhoz és legyőzze ezzel megszabadítva a családját. Ennek érdekében egy idézést hajt végre a főhősünk, Adell anyja, ami viszont félresikerül és Overlord Zenon helyett az ő lánya, Rozalin áll a család előtt. A lányt innentől fogva kötik az idézés szabályai és segítenie kell Adell-nek, hogy eljusson az apjához. Azonban a dolgok nem ilyen egyszerűek. Overlord Zenont még senki se látta a saját szemével, de mindenki féli a nevét, hiszen 1000 overlordot ölt meg, amiért kiérdemelte az Overlordok Istene megnevezést. Az overlordok uralkodnak egyébként Netherworldben a démonok felett és ők irányítják Netherworld államait, szóval már ők maguk sem gyengék, Zenonról pedig csak olyan platykákat lehet hallani, amelyek a legelszántabb kalandort is elriasztanák a feladatuktól, de Adellnek nincs sok választása, a családja jövője van a kezében. A helyzet bonyolódása érdekében pedig miután Rozalin mérlegeli a helyzetét arra a következtetésre jut, hogy nem engedheti Adellt az apja közelébe, így neki kell végeznie vele. Akik pedig még mindig több izgalomra vágynak, azok kapnak még egy mára már a lejárt lemez kategóriába dobott szuperhőst, Axel-t, a Dark Hero-t, aki a visszatérését fontolgatja és erre később Adell legyőzésén látja meg az utat, miután egy kis nézeteltérésbe keverednek egy "félreértés" miatt. Ha ez még mindig nem elég, akkor még ott van a magára szerényen csak Beauty Queen-ként hivatkozó Etna is, aki viszont, hogy ne keverjük annyira a szálakat egyszerű céllal hozakodik elő: át akarja venni Zenon helyét.
Most essen néhány szó a játék tartalmi részéről is! Na, szóval a falunkban kezdünk, ahonnan egy portálon keresztül juthatunk el a csatáink helyszíneire. Ehhez nem kell mást tennünk, mint beszélni a forgalom ellenőrzéséért felelős személyel, majd ki is választhatjuk a célpontunkat. Néhány helyszínre csak úgy juthatunk el, ha a karaktereink egyike teljesít egy kritériumot, pl, hogy legyen egy igazolt bűntette (<--erről még egy kicsit később). A faluban találunk három kereskedőt is még, néhány lakót, akikkel válthatunk néhány szót, ha kedvünk tartja, valamint van egy küldött is a Dark Assemblynek nevezett tanácstól.
Na,ez már érdekesebb téma és eltér a többi játéktól, én legalábis máshol ilyet nem láttam és nekem egyébként tetszik a rendszer. Szóval, van egy Dark Assemblynek nevezett démontanácsunk, amit akor kell igénybevennünk, ha valamilyen változtatást szeretnénk a játék világában (ezek a helyi kereskedők kinálatának bővítésétől új karakterek létrehozásán keresztül az ellenfelek erősítéséig terjednek). A csaták során a tapasztalati pont mellett a karaktereink manát kapnak, amiket a különböző változtatások igénylésére lehet fordítani a tanácsban. Ha megigényeltük a változtatást, akkor összeül a démontanács, amely különböző fajú démonok csoportjaiból áll. A tárgyaláson a kiválasztott karakterünkkel igyekeznünk kell a magunk oldalára fordítani a megfelelő szenátorokat, hogy végül, mikor a tárgyalás lezárul, akkor a szavazatok többsége mellettünk szóljon. Ehhez megvesztegethetjük a szenátorokat a kalandjaink során összeszedet tárgyainkkal. Minden szenátor mást és mást favorizál és ennek megfelelően kell beosztanunk az inventorynk tartalmát. Számításba kell vennünk azt is, hogy a démonok egymással is rivalizálnak, szóval, ha valakit lefizetünk, akkor a rivális faj tagja rossz szemmel néznek majd ránk és azt sem árt észben tartani, hogy nem mindenki rajong a megvesztegetésért. Ha megtettünk minden tőlünk telhetőt, de mégse szavaznák meg az igényünket, akkor még mindig nyitva az út arra, hogy erővel oldjuk meg a dolgokat és rávegyük az ellenünk szavazókat arra, hogy belássák, hogy mégiscsak jobb lenne, ha hozzánk pártolnának ez alkalommal. Persze akiket ekkor leütünk, azok kséőbb még annyira se fognak minket támogatni egy másik tárgyaláson, szóval kezdődhet minden előlről (<--- ördögi kör).
A démonok között az számít minél nagyobb megbecsülésnek, ha minél több bűnt követünk el. A faluban található egy személy, aki azzal foglalkozik, hogy szemmel tartja a bűnügyi jelentéseket és kézbesíti a démontanács által küldött igazolásokat. Egy karakter húsz bűnt vállalhat magára, így különböző bónuszokhoz jutva, mint például kedvezőbb árak, nagyobb megbecsülés a tárgyalásokon és hasonlók. Ha ez a húsz bűn kevésnek tűnik, akkor ne aggódjatok lehetőség van még jobb bónuszok szerzésére, de ehhez a karakternek reinkarnálódnia kell, ezt a tanácsnál lehet kérni. Ilyenkor a karakter visszaesik az első szintre, de tudásának egy része megmarad, valamint a már összegyűjtött bűnök mellé újakat szerezhet.
A játék tartalmaz még random dungeonokat, melyek az úgy nevezett Item Worldben érhetőek el. Ezek egy-egy tárgy belsejében találhatóak, minden tárgyban van ilyen és minden tárgyban vannak démonok, melyek leölésével a tárgy erősebb lesz. A tárgyban lévő dungeon több szintes és minél mélyebbre jutunk annél magasabb szintű lesz maga a tárgy is. Általában tíz szintje van a dungeonoknak, de ritka, vagy legendás tárgyak rendelkezetnek többel is, így magasabb szintre is emelhetőek.
Így hirtelen ennyit tudtam összeszedni a játékról, nekem nagyon tetszik, nagyon sokfajta támadás és varázslat, rengeteg kombólehetőség és rejtett támadások, érdekes játékmenet jellemzi a játékot. Itt egy videó előzetes róla:
http://www.youtube.com/watch?v=RTdczBGhDMw
Illetve itt egy másik cím előzetese, ez a Soul Nomad and the World Eaters, amire szerintem érdemes odafigyelni, mert nagyon érdekesnek és egyedinek tűnik. Hamarosan megjelenik az amerikai verzió, remélem minél hamarabb kapunk belőle egy pal-t is:
http://www.youtube.com/watch?v=qLNE_g9mcmc
Várom a véleményeket...