MEGAMI TENSEI

Minden nem Final Fantasy, de ahhoz hasonló játék
Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: mahdi »

A Megami Tensei Japán egyik legkedveltebb konzolos franchise-a, ami több párhuzamos, ám egy világban játszódó sorozatot foglal magába. A történet a Shin Megami Tensei-el kezdődött, (ez a vonal is már a harmadik epizódnál tart) még a nyolcvanas években, de ez mára kiegészült a Devil Summoner két részével, a 4 részes persona szállal, és a Digital Devil Saga két egybeolvadó történetével.

A témát egy cikkel nyitom, ami a MONDO magazin honlapjára készült, és ami, képekkel együtt nemsokára remélhetőleg a főoldalon is olvasható lesz. A cikk témája (talán nem meglepő) a vadiúj, még csak Japánban és Amerikában megjelent Persona 4, ami nemsokára hazánkban és egész európában is debütál. A játék két legnagyobb érdekessége, hogy ps2-re íródott, és lazán veri a ps3-mas eladási listákat, még japánban is, a másik pedig, hogy nyugaton is egyből a legeladottabb JRPG-lett.

Kép
Persona 4

A témát aztán egy második cikkel folytatom majd, ami szintén a MONDO számára készül, és ami egy kimerítő, átfogó, és összesítő elemzés lesz a Megami Tensei franchise-ról, és minden benne megjelent játékról 82-től napjainkig.


Ízelítők:
Persona 3
http://www.youtube.com/watch?v=7GS8DqFe ... re=related

Persona 4
http://www.youtube.com/watch?v=S6_rl_ld ... re=channel

Shin Megami Tensei - Nocturne (Lucifer's Call)
http://www.youtube.com/watch?v=Dw_QnYSECrk

Devil Summoner
http://www.youtube.com/watch?v=vjJy1KmaERw

Digital Devil Saga
http://www.youtube.com/watch?v=IFWe2BnGxQA
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mahdi 2009. jan.. 29. 17:57-kor.

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: mahdi »

„Unreality”-SHOW

Shin Megami Tensei – Persona 4


Kép

Szerencsésnek mondhatom magam, hisz még az Európai megjelenés előtt sikerült beszereznem a várva várt Persona negyedik részét, aminek részletes leírását és tesztjét tárom most a nagyközönség elé...

Nem akarok általánosítani, de a Japánok kicsit olyanok, mint a mondabéli Midas király.
No azt azért nem mondanám, hogy minden amihez érnek, arannyá válna, de az biztos, hogy mindenen otthagyják különleges ismertető jegyüket. Ezt persze betudhatnánk az évszázados kulturális és történelmi különbségeknek, vagy csak a keleti „egzotikus” hatásoknak, de messze járnánk az igazságtól; ennél jóval többről van szó.
Ezen különlegességre a kritikusok vagy talán a jóravaló újságírók még az idők kezdete előtt kitaláltak egy megkülönböztetési formát, ami nem más lett, mint egy nagy ’J’ betű.
J, mint Japán, J, mint jó, vagy J, mint „Jajj ne”, ezt döntse el mindenki maga, de az tény, hogy napjainkra minden műfajból született egy J betűs verzió, ami annak Japán megfelelőjét jelenti. Így történt, hogy a videojátékok közt is feltűnt egy új csillag, méghozzá a Japán ízlés számára átalakított szerepjátékoké. Ez a JRPG, melynek valódi „iskolapéldája” a mai kiszemeltünk, a Persona negyedik része.

Ugyan a bevezetőben megpróbáltam óvatosan fogalmazni a Japánok és megboldogult, aranyéletű Midas király nem létező párhuzamával kapcsolatban, a nemsokára Európában és így hazánkban is megjelenő Persona 4 esetében nem érdemes finomkodni. Ahogy ezt a Persona sorozattól már megszokhattuk:
Ez a játék „Arany”!

Persona sorozat

Először érdemes felelevenítenünk a sorozatról szerzett ismereteinket. A Persona első része egy másik, átfogó sorozat, a Shin Megami Tensei mellékágaként jelent meg. A Personából aztán külön sorozat indult, míg a Shin Megami Tensei főága is folytatódott. Ezek után több új játék és sorozat is jelent meg a Megami Tensei atyai oltalma alatt, ilyen volt a Devil Summoner, és a távoli jövőben játszódó Digital Devil Saga (1-2).
A Persona sorozat azonban kétségkívül a SMT franchise leghíresebb és legkedveltebb ága lett, amit néhány, azóta is élő és más játékokban meg nem ismételt megkülönböztető jegynek köszönhetett.
A Shin Megami Tensei világa kétségkívül különlegesen abszurd és sötét, de ami a Personát még különlegesebbé tette, az nem más, mint az Iskolai légkör, élethű, valós, normális karakterek és helyszínek, és a szociális kapcsolatok tudatos építése volt. A Personában nem csak harcolni, tapasztalatot gyűjteni, és démonokra vadászni kell, mint sok más JRPG-ben, itt legalább olyan fontos az általad választott karakterekkel való kapcsolattartás és fejlesztés. Épp úgy mint az életben, csak itt kapunk mellé pár rejtélyt, világösszeomlást, sötét ellenségeket és misztikus erőket, ahogy azt kell.
A Persona 3 és 4 megjelenésük évében a legeladottabb játékok lettek Japánban, és soktízezer tengerentúli szívét is rabul ejtették. Nézzük mégis hogyan épül fel ez a különleges „Persona esszencia” a negyedik részben.


Persona 4 - Kis város, nagy rejtély

A történet kezdetén (2011) hősünk – akit, mint minden részben, mi nevezünk el – egy nagyvárosból költözik a játék színhelyére, egy fiktív Japán kisvárosba, Inabába. A szereplőnk így a történet szerint is teljesen újként vág bele a vidéki életbe, akárcsak mi a játékba. Ahogy azt a Persona sorozattól már megszokhattuk, főhősünk nem egy véresszájú, tapasztalati pontra éhes démonvadász, vagy kiválasztott világmegmentő, sokkal inkább egy egyszerű gimis srác.
A kisvároshoz természetesen kis iskola dukál, kis családdal, kevés baráttal, de a legtöbb kisvárossal ellentétben, itt egy bónusz rejtélyt is kapunk a pénzünkért.

Hősünk egy nem túl közeli rokonához költözik, aki történetesen nyomozó, (Dojima) és aki egyetlen lányával él a házban, amit ezentúl mi is otthonunknak fogunk nevezni. A beilleszkedés amúgy sem menne túl gyorsan és könnyen, de ezt még valami hátráltatja, ugyanis már az első nap délutánján egy rejtélybe botlunk, történetesen egy gorteszk módon kivégzett hullára. A furcsa ügy nyomozását természetesen épp a mi földink, Dojima nyomozó kezdi meg, de nemsokára ennél konkrétabb közünk is lesz a rejtélyhez. A szálak rendkívüli iramban kezdenek bonyolódni, a halottak száma nő, de ami még különlegesebb, az halálmódjuk és kilétük.
No de ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük ott, ahol mindannyian mindennapi csatáinkat vívjuk vagy vívtuk, az iskolában.
Mint minden Persona részben, a negyedikben is kiemelt szerephez jut az iskolai élet, vagyis a gimnázium, hisz itt fogunk barátságokat kötni, természetesen tanulni is, és még rengeteg olyan dolgot csinálni, amit az átlagos Japán gimisek csinálnak. (ami azért néha nekünk nyugatiaknak magában is meglepő…) Az élet tehát idilli, kisvárossal, kis gimnáziummal, egy iszonyúan idegesítő, agresszív és velejéig romlott osztályfőnökkel, és persze vadiúj barátokkal. Az egyik nap érdekes mesét hallunk, afféle városi legendát, méghozzá az Éjféli adó legendáját, (Midnight Chanel) miszerint ha egy esős éjjelen, pontban éjfélkor a kikapcsolt tévét bámulod, és benne a tükörképed, meg fog jelenni a lelki társad képe. Hát több sem kell hőseinknek, ki is próbálják a dolgot, az azonban nem pontosan úgy sül el, mint várták volna. A lelki társuk helyett mind egy azon személyt pillantottak meg, aki történetesen másnapra meghalt. Az egészet az teszi még furcsábbá, hogy főszereplőnk, vagyis mi, képesek vagyunk belemászni a tévébe, ahol egy groteszk, ismeretlen árnyvilág vár ránk.
Hogy mi?!
Nem, nem tévedés, az alap konfliktus szerint pár gimis srác képes a tévén keresztül egy másik világba jutni, és céljuk, hogy megmentsék azokat, akiket egy nappal előtte az Éjféli adóban látnak. Mint minden lelkileg okés gimis, mi is felkerekedünk, hogy magasról tojva a rendőrségre, magunk derítsük fel a furcsa halálesetek okát, és mint minden jó JRPG, ez a történet is a végén egy igen furcsa „mentsük meg a világot” akcióba torkollik.


Irány a TV, indul az Unreality show!

A játék tulajdonképpen egy vérbeli 21. századi tini-horror-sci fi-dráma, egy meglehetősen nagy dióhéjban.
A furcsa kisvárost néha furcsa köd szállja meg, és a köd elszáltával mindig maga után hagy egy-egy groteszk módon elhunyt személyt. Így folyamatosan figyelnünk kell az időjárás jelentéseket, hisz az esős éj egyenes út az éjféli adóhoz, ami pedig esély nekünk, hogy megvédjük a halálra ítélt „tévés személyiségeket”. A halálraítéltek közt persze nemsokára közeli ismerősök és barátok is feltűnnek, így a rejtély kezd egyre személyesebb és komolyabb üggyé válni.
A játék során rögtön szembetűnik a rendkívül hosszú – ám cseppet sem unalmas – bevezető, hisz maga a valódi játék csak körülbelül 2óra elteltével mutatkozik meg. Csak ezután vághatunk bele első éles küzdelmünkbe, jól megszokott Personás módon, aztán rögtön kapunk az arcunkba egy nem túl gyenge Boss-t is.

A harc tehát mindig a „Tv világba” érve fogad majd minket, a sorozatból már jól ismert ám teljesen „átdizájnolt” árnylények személyében. A másik világban véletlenszerűen generált térképeken fogunk bolyongani, tapasztalatot szerzünk, tárgyakat, kincseket gyűjtünk, és persze aprítjuk a kisebb-nagyobb csapatokba verődött árnyak népes táborát.
Amikor viszont hullafáradtan hazaérünk, és bedőlünk az ágyba, minduntalan rá kell ébrednünk: Másnap iskola, az élet megy tovább…
A Persona 4-ben természetesen megtalálhatóak a jól ismert karaktersémák, mint a vicces fiú, az intenzív, verekedős lány, az ismeretlen múltú, szótlan szereplő, a karizmatikus de csendes vezető, stb, de ezek mind olyan történetekkel, jellemvonalakkal, titkokkal vannak megspékelve, amitől valóban valódi és élő szereplőkké válnak.
Egy napi 6-7 óra játék után joggal tehetjük fel a kérdést: Akkor most melyik a valóság?
(Meg kéne kérdeznem Teddy-t…)

Persona

A Personák démonok, istenek, mitológiai lények szellemi megnyilvánulásai, amiket pár kiválasztott tud csak életre hívni. Ezek vagyunk mi, és hőseink. Aki képes megidézni egy Personát, annak örök életére összefonódik a sorsa ezekkel a furcsa védelmezőkkel, akiket saját erejéből táplál. (bizonyos Persona támadások ugyanis a mi életerőnkből, és mentális, lelki erőnkből fogyasztanak)
A Personák 22 „Arcana” szerint csoportosíthatóak, ami a Tarott kártyák ismert jegyeit jelentik. A bolond, a halál, a torony, az uralkodó, a szerelmesek, stb… Minden Arcanának megvannak a sajátosságaik, és mindegyikhez egy szociális link is kapcsolódik, amit a való világban fejleszthetünk. Tehát ha egy szociális kapcsolatunk fejlődik, ami például a Hold jegyhez kötődik, akkor a Hold jegyű Personákból is egyre erősebbeket állíthatunk elő.

„Fuse” vagyis Personák összeolvadása

Hogy minél erősebb védelmező Personákat állíthassunk elő, érdemes azokat kombinálni, egybeolvasztani. Ilyenkor lehetőségünk van különböző jegyű lényeket is keresztezni, ezzel egyre erősebb Personákat hozva létre. (két különbözőből akár egy harmadik jegyűt is)
A kombinációk szinte végtelenek, ezért nem írom le őket, de számtalan oldalon fellelhetőek ezekről készített táblázatok, leírások. A játék elején csak 2 vagy 3 Personát keresztezhetünk, de később alkalmunk lesz speciális Fuse-ra is, amihez már 4-5 vagy akár 6 egyedi Personára lesz szükségünk.
A Fuse lehetőségét egyébként egy minden részben visszatérő titokzatos szereplő, Igor ajándékozza nekünk, egy ijesztő, apró öregúr, akiről ugyan soha sem derül ki, kicsoda is valójában. (hogy most ez változik-e, az legyen a mi titkunk)

Harc a Personákkal

Mivel hőseink egyszerű diákok, az árnyakkal egymaguk nem vehetik fel a harcot, ezért szükségük van védelmezőkre, a Personákra. A Personák afféle avatárok, akik a szereplő jellemével együtt fejlődnek, és különleges erőket biztosítanak számukra. Ezen erők között megtalálhatók a JRPGk-ben már jól ismert elementális (tűz-agi, jég-bufu, villám-zio, stb) és státuszra ható támadások is (mérgezés-posima, megbűvölés-charm, stb).
A Personáknak azonban (és ezáltal nekünk is, ha éppen őket használjuk) vannak gyengepontjaik, épp úgy mint az ellenfeleknek, így gondosan ki kell választanunk, hogy milyen csatában kit használunk és ki ellen, hisz ugyan a Personákat nem lehet sebezni, minket annál inkább…


A Persona előhívása

A Personák előhívásához szükségünk van egyfajta katalizátorra is, ami emocionálisan köthető hozzájuk, vagy a másik világhoz. Míg a harmadik részben a sokat vitatott, de később kétségtelenül klasszikussá vált pisztoly volt a katalizátor, amivel hőseink (imitálva persze) főbe lőtték magukat, előhívva ezzel a védelmezőket, a negyedik részben ezt trendi szemüvegek váltják fel, amikkel hőseink átlátnak a másik világ furcsa lila ködén.


Adjunk az érzésnek

A képi világ, ahogy azt megszokhattuk az előző részekben, lenyűgöző. Rengeteg lélegzetelállító anime animációt láthatunk (sokkal többet, mint az előző részekben) amik folyamatosan pörgetik az eseményeket. A játék valóban a közepébe vág, intenzív, pörgős, és mégis szabad, hisz a fő történetfolyam mellett, saját magunk dönthetünk arról, mit csinálunk. Fejlesztjük a barátságainkat, nyomozunk, shoppingolunk, mellékállást válalunk, ésatöbbi, ésatöbbi. A Persona sorozat esetében sokkal több dolgot tehetünk, mint azt egy átlagos JRPG-nél megszokhattuk, de a negyedik rész még erre is rátesz egy lapáttal.

Míg a hősünk az előző részben egyik pillanatról a másikba csöppent egy titkos társaság életébe, addig itt teljesen nekünk és barátainknak kell felfedni a rejtély minden részletét, miközben a való életben is meg kell találnunk a helyünket. A vállalható mellékállások nemcsak pénzt, de új kapcsolatokat is jelenthetnek, ugyanígy a sporttevékenységek is többről szólnak, mint jó fizikumunk életben tartásán.
A TV világ eközben elvont, groteszk, és teljesen abszurd, még a Shin Megami Tensei sorozat tagjától is szokatlanul intenzív módon.
A játék ps2-re jelenik meg, ami miatt okkal csóválhatnánk a fejünket, hisz mégiscsak a harmadik generációs konzolok korát éljük. A Persona 4 azonban maximálisan kihasználja a kettes konzol képességeit, és mivel magát anime és manga stílusban, rajzoltan tálalja, a képi élmény lenyűgöző és hibátlan. Furcsa mód 2009-ben, egy ps2-es játék is kaphat grafikára 10-ből akár 8-at is.

Játékmenet

A játékmenet első ránézésre nem sokat változott, de azért van néhány szembetűnő fejlesztés, amit érdemes közelebbről is szemügyre vennünk.
A harc rendszere a sorozattól megszokott módon történik, karaktereink Personák használatával nyernek különleges képességeket, amit az árnylények ellen használnak fel. Szükségünk lesz az ellenfelek pontos megismerésére ahhoz, hogy kihasználhassuk gyengeségeiket, (Weakness) amikkel akár tizedannyi idő és erő ráfordítással győzedelmeskedhetünk. A Persona világában mindenki a gyengeségei és erősségei alapján ítéltetik meg, így hasznos mindig észben tartanunk hogy melyik ellenféltípus milyen támadásra érzékeny. Ha egy ellenfél gyengeségét ki tudjuk használni a megfelelően választott Personával és képességgel, az egy bizonyos időre elkábul, így vagy újra támadhatunk, vagy akár minden karakterünket bevetve, csapatosan is támadhatunk.
A harcban Personák mellett persze saját, fizikai sebzést okozó fegyverünkkel is támadhatunk, emellett persze tárgyakat is használhatunk, és különböző parancsokat adhatunk a társainknak. Néhány nehezebb csata közben konkrét stratégiákat érdemes kidolgozni a szereplőink viselkedését illetően. (Full Assault, Support, stb…)
A harc mellett persze, sőt a játék 75%-ban átlagos életet fogunk élni, szociális kapcsolatokat építünk, vagy csak sodródunk az élettel. A Personában rengeteg szöveg van, több órányi szinkronnal, és sokszor ennyi hang nélkül. A párbeszédek alatt sokszor magunk választhatjuk meg, mit mondunk, válaszolunk, teszünk, így több irányba is sodorhatjuk az eseményeket. Mivel rengeteg szociális szálat építhetünk, és mindet több irányba vihetjük el, a játék tulajdonképpen végtelenszer újrajátszható. (Már ha van valakinek az életében többször is több mint 100 órája, amit a játékra szán, ugyanis ennyi az átlagos játékideje, de egy végigjátszás tarthat akár 200 óráig is) Gondolom azt ezek után mondanom sem kell, hogy a játéknak többféle befejezése is van. A sokszori újrajátszást támogatja még a tény, miszerint minden „dungeon” vagyis olyan helyszín, ahol kalandozni, harcolni, TP-t gyűjteni járunk, véletlenszerűen generált, így sohasem találkozhatunk kétszer ugyan azzal a helyszínnel. Emellett a készítők megörvendeztették a fanatikusabb hajlamúakat is, ugyanis egyszeri végigjátszás után, a második nekifutásra elérhetővé válik egy bónusz Persona is, aki – azt hiszem mondanom sem kell – mindegyik másiknál erősebb.

A harc és a mindennapi élet mellett persze megtalálhatóak a kihagyhatatlan szerepjátékos opciók is, mint a fegyverek, páncélok, italok és egyéb kiegészítők, vásárlása, eladása, kombinálása, de akár Personákkal is összeolvaszthatunk tárgyakat, fegyvereket, így még ritkább és erősebb cuccokat létrehozva.
A játékot még külön érdekessé teszi, hogy karaktereink nemcsak alkalmazkodnak évszakhoz, hangulathoz, helyzethez, ami a ruhákat illeti, de mi is vehetünk, készíthetünk vagy találhatunk nekik izgalmasabbnál izgalmasabb, vagy furcsábbnál furcsább kültakarókat. (fürdőruha, szabadidőruha, szado-mazo cucc, ápolónő vagy komornyikszerkó és hasonlók)
A játékban lévő mellékküldetések, történések, munkák, és extrák felsorolását inkább nem vállalnám, hisz arról regényeket lehetne írni.
Amit még feltétlenül meg kell említenünk, az a játék nehézsége. Ugyan az új játék opciót betöltve, választhatunk három nehézségi fok közül, azt kell hogy mondjam, hosszú távon egyik sem egyszerű. Személy szerint közepes fokozaton játszottam és játszok, amit tapasztalt, de nem fanatikus Personásoknak ajánlanak. Az ez alatti a teljesen kezdőké, a feletti pedig természetesen a véresszájú, tökéletességre éhes, időmilliomosoknak való. Én mindenkinek a középsőt ajánlanám, aki játszott már JRPG-vel, hisz így megfelelő kihívást kap, de azért nem fog heteket tölteni egy-egy Boss csata stratégiájának kidolgozásával. A nehézségnél persze elsősorban a harcok nehézségére, az ellenfelek és társaink mesterséges intelligenciájára gondolunk, de emellett nem szabad elfelednünk, hogy a pénzkeresés, a felszerelések megválasztása, a szoc-kapcsolatok fejlesztése és a Personák különböző kombinációinak észben tartása amúgy is folyamatosan éberen tartja a játékosokat.

Mit mond Teddy…

Teddy egy különleges szereplő a játékban, akit egy kissé gyáva, akaratos, idióta, emocionális, de aranyos és furcsa medvejelmezként ismerünk meg. (nem tévedés, ő csak egy jelmez, és semmi más)


Teddynek mindenről megvan a maga véleménye, de az biztos, hogy a Persona 4-be ő sem tudna belekötni. A játék izgalmas, abbahagyhatatlan, sokrétű, újrajátszható, szerethető, félelmetes, szívszorító és egyedi. Ennél többet nem is kell mondani, csak a szokásos klisét puffogtatnám elfogult zsurnaliszta módon:
„Ezt ki kell próbálni!” 

Veteránoknak, kezdőknek, animéseknek, sorozatkedvelőknek, vagy azoknak, akik humort, izgalmat, borzongást keresnek:

Csak hajrá!

Személyes értékelés:
Grafika: 10/8
Összetettség: 10/10
Hangulat: 10/10
Zene: 10/7
Összesítve: 10/9

Mr.Árnyék
( a MONDO web számára - 2009 )

Avatar
Emtrexx
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 4184
Csatlakozott: 2004. okt.. 26. 6:05
Tartózkodási hely: Notre Dame tornya
Kapcsolat:

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Emtrexx »

(Az írás már megtekinthető a kezdőlapon is! Köszönjük :taps: )

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Köszi! :)

Avatar
Red13
The Great Warrior
Hozzászólások: 1699
Csatlakozott: 2005. jan.. 23. 17:27
Tartózkodási hely: Salgótarján

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Red13 »

Játszottam az összes részével, de valahogy nem az én világom és nem is tetszettek.

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Konkrétan a Persona sorozatra, vagy más Shin Megamikra gondolsz? (Mert egyébként az én rajongásom csak a Persona sorozatra terjed ki - de arra nagyon - a többit csak érdeklődésből játszottam ki, vagy majdnem ki, vagy nemki! :D )

A Persona első része mai szemmel talán vontatott és túlkomplikált lehet (a sztori miatt még így is érdemes játszani vele, én emuval vittem végig) de a második részre, és a második rész második részére nem lehet panasz, a harmadikról és a negyedikről pedig ne is beszéljünk.

No de természetesen ízlések és pofonok! :D
Nekem például a Xenosaga sorozattól fordul fel a gyomrom, holott azt is rettenetesen istenítik mindenfelé... :roll:

Avatar
Bangaa
Gyakori fórumozó
Gyakori fórumozó
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2009. jan.. 15. 17:43
Tartózkodási hely: Save Crystal

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Bangaa »

Nekem ez a Persona4 ígéretesen hangzik, ha minden úgy van, ahogy leírtad (már miért ne lenne úgy), hamar meg fogom kedvelni. :D Azt az egyet sajnálom, hogy nem PS3-ra készült, mert váltani szeretnék konzolt, de ha nem jut kezembe a játék, bízom benne, hogy a folytatást nem hagyják abba, és kikerül az újgenerációs konzolokra is. :)

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Miért, PS3 nem visz PS2-es gamékat? Nem tudom, azért kérdem... (egyébként biztosan folytatódik a sorozat, majd az 5. résszel, hisz a harmadik és a negyedik is a legeladottabb JRPG-k között vannak Japánban, és mind nyugaton, mind az anyaországban, mind pedig nálunk, mindenhol 90% vagy 10-ből 9 környéki pontozásokat kapott! ;) ) - Bár láttam nem egy 10/10-eset is. :)

Avatar
Axel
Megszállott FF-es
Megszállott FF-es
Hozzászólások: 1634
Csatlakozott: 2006. aug.. 11. 12:12
Tartózkodási hely: Salgótarján

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Axel »

mahdi írta:Miért, PS3 nem visz PS2-es gamékat?
Van ami viszi csak hibásan, ezért a Sony elvetette ezt az ötleltet.

Egyébként jó gammának tűnik. Köszi a leírást! :mrgreen:

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Na egy ÚJABB nagy fekete pont a Ps3-nak a listámon... :cry2:

P4-re visszatérve: Egyébként külön izgalmas érdekesség, hogy megjelent az USA-ban UNDUb verzió is, vagyis amin az eredeti Japán szinkron hallható, angol felirattal. (A japán szinkron egyébként - talán nem is meglepő - sokkal jobb :) )

Avatar
Bangaa
Gyakori fórumozó
Gyakori fórumozó
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2009. jan.. 15. 17:43
Tartózkodási hely: Save Crystal

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Bangaa »

A PS3-as kevés PS2-est futtat, s kinek csak az előbbi konzolja van, elég kockázatos lenne befektetni egy eredeti PS2-es software-be. :) De lehet, hogy a 2-es a nyakamon marad, azt a P4-est is kijátszom majd. :mrgreen:

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Mondjuk az biztos, hogy ha én vennék ps3-mat, megtartanám a 2-es gépet, hisz ma már úgyis csak valami nevfetséges pénzt kapnék érte, az a rakás eredeti, és pár írott game meg itt porosodna nálam használatlanul utána... :? Én szeretek nosztalgiázni, és mindig előkerül 1-2 régi game, még ps1-esek és ős PC-sek is. :wink:

Avatar
Red13
The Great Warrior
Hozzászólások: 1699
Csatlakozott: 2005. jan.. 23. 17:27
Tartózkodási hely: Salgótarján

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Red13 »

Az egész megami sorozatra értettem.

Avatar
Bangaa
Gyakori fórumozó
Gyakori fórumozó
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2009. jan.. 15. 17:43
Tartózkodási hely: Save Crystal

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Bangaa »

Örülök a véleményednek, Red13, valóban nem mindenki képes fantáziát látni egyikben sem. :wink:

Avatar
Red13
The Great Warrior
Hozzászólások: 1699
Csatlakozott: 2005. jan.. 23. 17:27
Tartózkodási hely: Salgótarján

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Red13 »

Valamiért nekem nem tetszenek az ilyen anime kinézetű jrpg-k(kivéve a tales of...), sem a világ, harcrendszerek nem jönnek be. Karakterek kinézete sem tetszik. Pl. Devil Summonerben iszonyatosan nagyot csalódtam.

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Mondjuk szerintem igen kevés JRPG nem anime kinézetű... ;) :D Vannak persze, azt nem tagadom, de nem túl nagy többségben.

Amúgy engem pont a harcrendszere és a világa fogott meg a Persona 1-2-3-4-nek. Mindegyiknek kicsit más, de az tény, hogy egyedi.

Devil Summonerben én is csalódtam, főleg, hogy nem is real time harcrendszert vártam, és bár azt a fajta kinézetet én sem komálom, (ugyan olyan van a Digital Devil Saga 1-2 és a Nocturne-ban is) a történet egy idő után elég jó lett. Mondjuk nem játszottam ki...
A Shin Megami Tensei 3 Lucifer's Call (Nocturne) nekem először nem jött be, de a sztori és a kétségbeesett, brutálisan poszt-apo hangulat mégis rávitt, hogy végigvigyem.
Digital Devil Saga 1-2 viszonyt szintén kissé csalódás volt, holott annak van az egyik legnagyobb tábora. A sztori és a világ ott is jó, csak nekem a külcsíny volt nagyon taszító.

Viszont az tény, hogy a Persona sorozatot imádom, és miattuk lettem a világ megszállottja is. Abszolút egyediek, mindegyiknek brutál hangulata van, és a szereplők jellemkidolgozása és fejlődése simán veri a nálam korábbi favokat, a Final Fantasy-kat és a Tales of the Abyss-t is.
Ez pedig nagy szó... :wink: :D

Avatar
Bangaa
Gyakori fórumozó
Gyakori fórumozó
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2009. jan.. 15. 17:43
Tartózkodási hely: Save Crystal

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Bangaa »

A szociális kapcsolati lehetőségek a Personában verik a Sims vagy a Singles játékokét is? :mrgreen: Tessék mondani valami hátrányt is. :wink:

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: mahdi »

A Persona 3-ra és 4-re nem lehet hátrányt mondani, maximum azt, hogy nem tetszik és kész. :D És ez nem elfogultság, járjatok csak utána a kritikáknak, mindegyik el volt ájulva mindkét résztől nyugaton, japánban, és itthon is. :)

A szociális kapcsolatok itt úgy működnek, hogy:
22 tarot lap, vagyis Arcana van. Mind a 22-höz tartozik egy szociális szál. (barát, szerelem, sportklub, munka, álombéli ismerős, vagy bármi) Nem kötelező mindet kifejleszteni, és vannak olyanok is amik kizárják egymást, de ha ügyesen csinálod, majdnem mindet megszerezheted, és jól fel is fejlesztheted. (volt nekem például olyan, hogy éppen udvaroltam egy lánynak, és elég közel is jártam, hogy minden...khmm... meglegyen, amikor egy másik lánnyal is találkozgatni kezdtem. Az előző persze megtudta, így rögtön bontotta velem a kapcsolatot, és vihettem a sok ajándékot, meg teperhettem, hogy visszaállítsam. :? :D )
A szoc. szál úgy fejlődik, hogy ha minél többet találkozol az illetővel, akivel alkottad, az időről időre szintet fog lépni. Ennek két nagy jelentőssége van: Az egyik, hogy közelebb kerülsz a szereplőhöz, titkokat tudhatsz meg róla, megnyitja neked a szívét, stb, stb... A másik pedig, hogy abban az Arcanában, amelyikhez a szoc szál tartozik, egyre erősebb Personákat, vagyis védelmező lényeket idézhetsz meg. (lásd.Készíthetsz...) Minden szálat maximumra lehet fejleszteni. Ha ez sikerül, akkor elérhető lesz azon Arcana legerősebb lénye, ami álltalában messze veri a többit. Persze van titkos szoc. szál is, ahogy titkos Personákat is aktiválhatunk, ha ügyesek és szemfülesek vagyunk. :wink:

A Sims-ektől annyiban tér el, hogy itt van egy konkrétan kidolgozott történet minden szálhoz, ami megtalálható a játékban, és azt kell felfedezni. Újrajátszásra így is van lehetőség, hisz választási opciókból még egy szálon belül is több lehet, de így legalább valós és élő a szereplők története, valódi hibákkal, problémákkal, érzésekkel, nem úgy mint a "Robotváros" Sims-ben. :afro:

Avatar
Red13
The Great Warrior
Hozzászólások: 1699
Csatlakozott: 2005. jan.. 23. 17:27
Tartózkodási hely: Salgótarján

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Red13 »

Én a Devil Summonert pont a kinézete miatt szereztem be. Imádom ezt a 30-as évek Amerikája kinézetű témákat. Az utcák, épületek, villamosok nagyon ott vannak, viszont a harcrendszer, a történet, a karakterek kinézete és az egész játék felépítése borzalmas. Nagyon kicsit a terepek és ha át akarsz menni egy másik részre azonnal bejön a térkép.

Anime stílus alatt a tipikus anime kinézetet értettem, mint a Persona 3-4 is fel vonultat. A persona 1-2 még a faja psx-es korszakból való és az nem animés, ha mégis, nem az a nyálas, cool karakteres, hanem inkább a 90-es évekre hajaz.

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Nos igen, én is imádom a 10-es 20-as 30-as évek hangulatát, és én is a karakterek kinézetére gondoltam, nem a környezetére, a Devil Summoner esetében.
Nos igen, van akinek nem jön be az "alap" animés kinézet, ami a 3-ban és a 4-ben van, de erre nem is lehet mit mondani. Kinek a pap, kinek a papné.
A második rész szerintem abszolút kibírható viszont ezen a téren is, és amúgy is az egyik legjobb, legegyedibb része a sorozatnak. Annak nagyon masszív és sötét hangulata van, most is azt nyomom emun, már másodszor. (a második rész egyébként két részes, ami két teljes értékű játékot jelent. Ezek az Innocent Sin, és az Ethernal Punishment)
Ha más nem, a Persona 2-vel érdemes lenne tenned egy próbát, csak egy emu, és fél vagy egy óra letöltés kérdése az egész. Szerintem nagyon megéri, és eredetiben beszerezni szinte lehetetlen.

Egyébként ha szereted a régi korok hangulatát, keverve egy kemény JRPG-vel, akkor a Shadow Hearts-ot, és főleg a második részét, a Covenant-ot ajánlanám. Az biztosan bejönne neked. ;)

Egyébként furcsa, hogy anno a Tales of the Abyss-t hoztad fel, mint ellenpéldát. Vagyishogy ott kibírtad az alap animés kinézetet, mert ott meg pont engem zavart egy kicsit. De a történet, a zene és a karakterek gyorsan feledtették ezt. A Persona 3 és 4 annyira nagyot üt, és olyan hirtelen elragad, hogy efféle hibát észre sem vettem. :)

Avatar
Red13
The Great Warrior
Hozzászólások: 1699
Csatlakozott: 2005. jan.. 23. 17:27
Tartózkodási hely: Salgótarján

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Red13 »

Ismerem szinte az összes nes, snes, psx, ps2-es jrpg-ket, nagy részükkel huzamosabb ideig is játszottam. Bár a ps2-esek nagyon gyatrák sztem, sok van belőlük, talán erre a platformra jelent meg a legtöbb. Pesrona 2-vel csak pár órát játszottam, szintén a SHadow hearts három részével is. Az a baj annyi játékot volt, hogy nem fogtak meg úgy igazán és hamar letettem.
Ez most xbox-on más, rendesen élvezek játszani. Lost odyssey meg egyenesen királyság. Több éve hogy ennyire jó jrpg-vel játszottam. FF12 volt még hogy ennyire élveztem az elmúlt 5 évben.

Egyébként majd valamikor rá akarom magam venni, hogy amiket félbehagytam végig viszem, még ha szenvedve is. Persze ez sem most lesz, hisz ég az xbox láz.

Tales of sorozattal meg sztem azért vagyok így, mert nagyon nagyon régen még a psx-es időkből a Tales of Destiny 2(Eternia)-vel nagyon sokat játszottam és szerettem is.

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Nos igen, én is hasonlóan vagyok, vagy voltam, mint te, túl sok játék forgott a kezeim között, így sokat félbehagytam, vagy elhanyagoltam, esetleg nagyon át sem nyálaztam, holott volt jópár amit nagyon ajánlottak.

Én abszolút psx mániás vagyok, ha JRPG-ről van szó, se a ps2, se pedig a harmadik generációs konzolok nem dobtak ki olyan tökéletes gamékat, mint a jó öreg szürke konzolunk! :) Persze ez a tendencia javul, és magam is tervezem a Lost Odysee, és a Blue Dragon beszerzését is. ;)

Egyébként az való igaz, hogy sok elkapkodott JRPG jött ki ps2-re, de azért ott van az FFX, FFXII, a számomra minden szempontból a legtökéletesebb Dragon Quest VIII, és persze a sokat emlegetett Persona 3 és 4. (nameg a Shadow Hearts 2 Covenant. A harmadik nagy csalódás volt...) De nálam ennyiben ki is merül. A Tales of Abysst sokat nyomtam, de szinte a legvégén hagytam abba, és nem tudom mikor fogom folytatni. Ugyan így voltam a letaglózóan egyedi hangulatú (de egyébként nagyon-nagyon alap kinézetű) Ar Tonelico-val is. Ezek mind megragadtak, de ennyi játék mellett csak 1-2 van olyan, amit végig is viszek.

Én egyébként a már szintén emlegetett FF12-vel voltam úgy, hogy negyven vagy ötven játékóra után borzalmasan meguntam. Hosszú volt, vontatott, a licence rendszer borzalmas, a harcrendszer pedig silány. Persze a sztori nagyon is érdekelt, és szép is volt a játék, de hol voltak a Dragon Quest 8 gigantikus, szabad terei, a Final Fantasy sorozat ezer kihagyott eleme, a valódi jellemfejlődés, stb... A legjobban az zavart benne, hogy egyik karakter sem fogott meg, egyszerűen sablonosak, unalmasak és klisések voltak. Nagyon sajnáltam... :(

Szerencsére a Persona harmadik és negyedik részét akár abba is lehet hagyni huzamosabb időre, olyan könnyen bele lehet utána jönni a játékmenetbe. Mindenesetre velük ilyen gondom még nem nagyon volt, bár a harmadik részt két hónapra teljesen le kellett tennem. :D

Avatar
Leon
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 591
Csatlakozott: 2006. aug.. 19. 22:02
Tartózkodási hely: Budapest

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Leon »

Mivel, hogy nincs konzolom, ezért csak a Shin Megami Tensei Imagine Onlinennaltudtam játszani, de az tetszett....
Jó az univerzuma :)

Avatar
Axel
Megszállott FF-es
Megszállott FF-es
Hozzászólások: 1634
Csatlakozott: 2006. aug.. 11. 12:12
Tartózkodási hely: Salgótarján

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: Axel »

Shin Megami Tensei: Devil Survivor :nyál: Jobbnál jobb JRPG-k DS-re. :D

Avatar
akmal888
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 2940
Csatlakozott: 2006. júl.. 15. 19:14
Tartózkodási hely: Valahol Székesfehérváron

Re: MEGAMI TENSEI

Hozzászólás Szerző: akmal888 »

Valaki (mahdi? :) ) mesélne nekem részletesebben a Persona2 két részéről? (Eternal Punishment, Innocent Sin---bocs ha rosszul írtam)