RPG Maker

Minden más, ami nem Final Fantasy
Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Ízlések és pofonok. Nekem a belső nézet már a 95 óta nagyon bejön, és nem is tetszettek a 2003 marcipánfigurái. Az XP megoldása számomra szinte tökéletes lett, míg a VX-é tetszik ugyan, de nem a legjobb. Mindenesetre nem akarok nagyon belenyúlkálni a VX-es gamémba, nem úgy mint az ARS-ba vagy a CSillagporba, csak gondoltam csinálok egy TÉNYLEG rövid de izgalmas sztorival rendelkező játékot, ami csak azt használja fel, amit az alap program tud, mintha csak sample vagy demo játék lenne. :wink: (még egyszer nincs időm annyit sz@rakodni az extrákkal mint az ARS esetében... :D )

Avatar
olf
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 2315
Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: olf »

Szerintem viszont a 2003 a legeslegjobb a harcban, az FF6-os életérzés* és a rengeteg jó kis lehetőség miatt. Az XP-ben pedig hogy néz az ki, hogy az ellenségek és a karakterek is szemből vannak ábrázolva? :o
* Az eredeti BattleCharSetek undorítóan néznek ki, viszont bármilyen karakter charsetjéből alakíthatunk max. egy órás vesződés árán nem túl látványos (FF6), de az eredeti grafikákhoz illeszkedő harcigrafikákat. Ebben az a poén, hogy bármely charsettel meg lehet csinálni, amellett igényesre is elkészíthetők az animációk (a kis felbontás ellenére), amennyiben több időt szánunk rá.

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Persze, jó az FF6 os életérzés, de nekem a Régi, hamisítatlan RPG Maker hangulat jobban bejön. RPG Maker 95-2000, Emlékcsavar, Amnézia. Én azt a hangulatot szeretem megfogni! :D ÉS szerintem semmi baj az XP-s ábrázolással, legalább teljes egészében látod a karaktered, mégsem foglalja el a képernyőtt, vagy nincs gumivukorrá tömörítve. :wink: Na de ez már csak ízlés kérdése. A VX nekem bejön, mert visszalop egy picit a 95-ös és a 2000-es verzió hangulatából.
(mellesleg szerintem az alap chipset-ek ebben a részben a legjobbak. ((persze tudom, hogy lehet csinálni, szerezni, lopni, meg kombinálni, nehogy megmagyarázzátok nekem! :D))

Jah, és a random Dungeon Creator nagyon nagy segítség és jó ötlet! Tereket imádtam csinálni, városokat, erdőket, falvakat, belső tereket stb... de a dungeonokat mindennél jobban bgyűlöltem. Így csak beállítom a falat, meg a talajtípust, a méretet stb, aztán csinál egy tök jól kinéző kacskaringós random Dungeont, amihez csak hozzá kell csapni az extrákat. (fények, víz, fáklyák, törmelékek, stb... ami csak kell! :wink: )

Avatar
olf
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 2315
Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: olf »

Minden érvet megértek, nem is fanyalgok az XP-s harctól sem, meg a kétezrestől sem, viszont az XP sajnos BUTA. :(
És szerintem is jó a VX alapgrafikája. Van az egyik csaj, szerintem totál Ashe-ről van koppintva. :hehe: Random Dungeon kreáló van ám a 2003-ban is, ha nem is olyan profi!

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Mire érted azt, hogy az XP BUTA? :|

Avatar
Arxur
Megszállott FF-es
Megszállott FF-es
Hozzászólások: 1497
Csatlakozott: 2005. máj.. 6. 19:32
Tartózkodási hely: Gara és Szeged között

Hozzászólás Szerző: Arxur »

Sokkal kevesebbet tud, mint a 2003.

Lásd például film lejátszás, regen státusz, MP támadó képesség stb...

Avatar
mahdi
Kitartó fórumozó
Kitartó fórumozó
Hozzászólások: 854
Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka

Hozzászólás Szerző: mahdi »

Arxur írta:Sokkal kevesebbet tud, mint a 2003.

Lásd például film lejátszás, regen státusz, MP támadó képesség stb...
Ez igaz... :roll: :oops:

Avatar
olf
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 2315
Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: olf »

Ezekre és hasonló érthetetlen, ám annál zavaróbb hiányosságokra gondolok. Olyasvalaki, aki használja a programot, még sorolni is tud, én viszont csak futtában néztem át (párszor), de elég is volt. Miért kellett mindezt elkövetni újítás címszó alatt?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára olf 2008. ápr.. 10. 17:07-kor.

Avatar
Arxur
Megszállott FF-es
Megszállott FF-es
Hozzászólások: 1497
Csatlakozott: 2005. máj.. 6. 19:32
Tartózkodási hely: Gara és Szeged között

Hozzászólás Szerző: Arxur »

olf írta:Miért kellett mindezt?
Ezt hogy érted?

Apropó, hogy állsz a 4. fejezettel? Sosem tudlak elérni MSN én megkérdezni mi van már. XD

basch
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 4129
Csatlakozott: 2010. máj.. 4. 6:16

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: basch »

én naon kezdő vagyok
hogyan lehet járművet csinálni??és menni vele vx-ben?

basch
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 4129
Csatlakozott: 2010. máj.. 4. 6:16

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: basch »

ezt megoldottam,de hogy lehet bemenni valamibe???(kastély,vár,falu)

Avatar
Lung
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 95
Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
Kapcsolat:

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: Lung »

basch írta:ezt megoldottam,de hogy lehet bemenni valamibe???(kastély,vár,falu)
Szia!
Először is, megcsinálod a térképet, ami majd a vár belseje lesz. Majd visszamész arra a térképre, ahol a várat láthatod külsőleg. A vár bejáratához klikkelsz kettőt, Új Esemény, majd kikeresed azt, hogy "Teleport..." és kiválasztod a másik térképen azt a pontot, ahová szeretnéd, hogy "teleportálja" a Hősödet.
Jah, és azt is figyeld, hogy bal oldalt alul az van beállítva, hogy Érintésre aktiválod az Eseményt, vagy Enter nyomására.

Remélem, tudtam segíteni ^^

basch
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 4129
Csatlakozott: 2010. máj.. 4. 6:16

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: basch »

a térképek megvannak de a kattingatást nem értem

Avatar
Lung
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 95
Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
Kapcsolat:

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: Lung »

basch írta:a térképek megvannak de a kattingatást nem értem

Rámész arra a térképedre, ahol szeretnéd, hogy a Hős belépjen a várba.
Arra a négyzetrácsra kattintasz(koordinátára), ahol szeretnéd, hogy legyen a bejárat. Kattints kétszer, vagy nyomj egy jobb klikket - "Új Esemény".
Kinyílik egy ablak. Bal oldalt látsz majd egy csomó opciót, neked a jobb oldali, üres oldal kell most. Kattints a " <>"-ra kétszer, vagy "Új Esemény beillesztése".
Újfent látsz majd egy szürke ablakot, tele lesz táblázattal, eseménynevekkel. Felül majd látni fogsz számozott füleket 1-4ig. Kattints a 2. oldalra.
Ott látni fogsz egy "Teleport..." 'téglácskát'. Kattints arra.
Újabb ablak, de mostmár egy térképet fogsz látni. Itt ki kell jelölnöd azt a helyet, aho szeretnéd, hogy teleportáljon a Hős. Egy fehér-keretes négyzetet kell majd látnod, az a kijelölt hely.
Majd ha ez megvan, OK-zd le.

basch
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 4129
Csatlakozott: 2010. máj.. 4. 6:16

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: basch »

siker :D :D :D :D :D :D :D
csatát hogy lehet csinálni??

Avatar
Lung
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 95
Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
Kapcsolat:

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: Lung »

A csatát szintén ugyanígy, csak ott a füleknél ki kell választani hogy "Harc elkezdése" vagy valami ilyesmi. Azt hiszem, az a 3. fülnél van, már nem emlékszem arra pontosan.



Ugye nem saját harcrendszert szeretnél? :D

basch
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 4129
Csatlakozott: 2010. máj.. 4. 6:16

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: basch »

nem

Avatar
Lung
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 95
Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
Kapcsolat:

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: Lung »

Na? Sikerült?

basch
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 4129
Csatlakozott: 2010. máj.. 4. 6:16

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: basch »

aha sikerült :D
csata zenét hol lehet beállítani???ja és embereket honnan szerezzek???

Avatar
Lung
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 95
Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
Kapcsolat:

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: Lung »

Csata zene: A az RPG Maker system menüjében (F8).

Az emberek vonatkozást az ellenfelekre értetted? Szintén system menü és "enemies".

basch
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 4129
Csatlakozott: 2010. máj.. 4. 6:16

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: basch »

embereket helyekre rakni pl kastélyba királyt

Avatar
Lung
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 95
Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
Kapcsolat:

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: Lung »

Kattoj rá a helyre, ahova el szeretnéd helyezni vagy Új Esemény a jobb klikkes módszerrel.
Most a bal oldali cucc kell nekünk. Bal oldalt alul lesz egy kis kocka, amellett meg hogy "Tallózás/Browse". Meg fog jelenni egy újabb ablak, és remélhetőleg a Character Set fog megjelnni előtted. Már csak ki kell választanod a megfelelő karit.

basch
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 4129
Csatlakozott: 2010. máj.. 4. 6:16

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: basch »

hogyan lehet beszélni vele
ja meg hogy lehet elérni hogy ne az enter leütésével legyen harc

Avatar
Lung
Kezdő fórumozó
Kezdő fórumozó
Hozzászólások: 95
Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
Kapcsolat:

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: Lung »

Beszéd: Ugyanazokat a pontokat köesd, amiket előzőleg leírtam a teleportnál. Most viszont ahelyett hogy a 2. fülre kattintanál, kattints az első fülre, és "Szüveg beírása/ Message"

Harc enterre: Amikor megnyitod a harcot elindító eseményt, bal oldalt alul tudod beállítani. Azt hiszem Event start by pressing button vagy vmi ilyesmi. A lényeg, hogy ott tudod beállítani.

basch
Tiszteletbeli tag
Tiszteletbeli tag
Hozzászólások: 4129
Csatlakozott: 2010. máj.. 4. 6:16

Re: RPG Maker

Hozzászólás Szerző: basch »

hogy lehet történetet csinálni mert ha egy ember küldetést ad akkor megcsinálom de ha utána is megkérdezem akkor ugyanazt írja
pl.:
király:öld meg az ogrét
megölés után
király:öld meg az ogrét
ja meg én nem birok párbeszédet fojtatni úgy hogy én is beszélek?mert ő beszél de én nem