RPG Maker
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
RPG Maker
RPG Maker.
Egy borzasztó kreatív programcsalád, mely kezedbe adja a lehetőséget, hogy programozói tudás nélkül (vagy akár azzal), roppant egyszerű módon készíthesd el saját álmaid rpg-játékát, ahogy elképzelted!
Kezelése egyszerű, csak három dologra van szükséged egy jó rpg-hez: kreativitásra, a trükkök elsajátítására, és némi kitartásra. Ha csapatban dolgoztok, úgy még könnyebb, és gyorsabb az interaktív alkotás!
Határai természetesen vannak a programnak, pl. grafikai tekintetben főleg FF6 szintű játékokat tudunk kreálni (Maker XP-vel lehet magasabb felbontást is, de az nekem nem tetszik ), és az alap harcrendszerek is hagynak maguk után kívánnivalót (2k-ban nagyon egyszerű körökreosztott rendszer van, és a grafikája se tetszik sokaknak; 2k3-ban FF-szerű ATB-rendszer van, amit szintén nem könnyű szépre csinálni; XP-ben leginkább a 2k-shoz hasonló)
A programokat innen lehet letölteni:
http://gportal.hu/portal/dragongamers/ - itt jobb oldalon a "Segédprogramok" menüpont alatt van (bocs, nem lehet beljebb linkelni...)
Ezen a címen pedig magyar nyelvű tutorialokat találhatsz, amik segítenek elsajátítani a fortélyokat:
http://www.rpgcentral.hu/
Néhány híresebb magyar alkotás:
Amnézia - RPG Maker 2000-el készült fantasy/manga/krimi stílusú mestermű. Ajánlott első RPG Makeres játéknak. Kezdőknek tanulásra is igen alkalmas (amellett, hogy remekül elszórakoztat):
http://www.freeweb.hu/moondragon/main/h ... toltes.htm
Dragon Blade - Maker 2k-val készült, fura stílussal: fantasy, szleng nyelvezettel. Sokaknak ez nem tetszik, nekem bejött. Nagy kihívást nyújtó játék, sok nehéz harc van benne, de szerintem bőven megéri végigjátszani! Link:
http://rubydragon.uw.hu/temp/dragonblade/index.php
Dragon Blade 2 - a folytatás, amely elég sok tekintetben túlszárnyalja elődjét. A nyelvezet és a hangulat megmarad, a világ kiteljesedik, a szereplők megváltoznak. Ez se kutya nehézségileg, de én mindenkinek ajánlom, maximum nem tetszik majd. Link:
http://rubydragon.uw.hu/jatek/db2setup-jav.exe
Ezek csak a legismertebbek, van még jó sok király magyar játék, majd még linkelek.
A téma végülis mindenre jó, ami a mékerrel kapcsolatos. Lehet megosztani tapasztalatokat a játékkal és a programmal, lehet kérdezni, válaszolni, kommentálni, megosztani, írni (fontos! ), meg amit majd még kitaláltok. Offolni nem kéne sokat, mert azt nem szeretem.
Egy borzasztó kreatív programcsalád, mely kezedbe adja a lehetőséget, hogy programozói tudás nélkül (vagy akár azzal), roppant egyszerű módon készíthesd el saját álmaid rpg-játékát, ahogy elképzelted!
Kezelése egyszerű, csak három dologra van szükséged egy jó rpg-hez: kreativitásra, a trükkök elsajátítására, és némi kitartásra. Ha csapatban dolgoztok, úgy még könnyebb, és gyorsabb az interaktív alkotás!
Határai természetesen vannak a programnak, pl. grafikai tekintetben főleg FF6 szintű játékokat tudunk kreálni (Maker XP-vel lehet magasabb felbontást is, de az nekem nem tetszik ), és az alap harcrendszerek is hagynak maguk után kívánnivalót (2k-ban nagyon egyszerű körökreosztott rendszer van, és a grafikája se tetszik sokaknak; 2k3-ban FF-szerű ATB-rendszer van, amit szintén nem könnyű szépre csinálni; XP-ben leginkább a 2k-shoz hasonló)
A programokat innen lehet letölteni:
http://gportal.hu/portal/dragongamers/ - itt jobb oldalon a "Segédprogramok" menüpont alatt van (bocs, nem lehet beljebb linkelni...)
Ezen a címen pedig magyar nyelvű tutorialokat találhatsz, amik segítenek elsajátítani a fortélyokat:
http://www.rpgcentral.hu/
Néhány híresebb magyar alkotás:
Amnézia - RPG Maker 2000-el készült fantasy/manga/krimi stílusú mestermű. Ajánlott első RPG Makeres játéknak. Kezdőknek tanulásra is igen alkalmas (amellett, hogy remekül elszórakoztat):
http://www.freeweb.hu/moondragon/main/h ... toltes.htm
Dragon Blade - Maker 2k-val készült, fura stílussal: fantasy, szleng nyelvezettel. Sokaknak ez nem tetszik, nekem bejött. Nagy kihívást nyújtó játék, sok nehéz harc van benne, de szerintem bőven megéri végigjátszani! Link:
http://rubydragon.uw.hu/temp/dragonblade/index.php
Dragon Blade 2 - a folytatás, amely elég sok tekintetben túlszárnyalja elődjét. A nyelvezet és a hangulat megmarad, a világ kiteljesedik, a szereplők megváltoznak. Ez se kutya nehézségileg, de én mindenkinek ajánlom, maximum nem tetszik majd. Link:
http://rubydragon.uw.hu/jatek/db2setup-jav.exe
Ezek csak a legismertebbek, van még jó sok király magyar játék, majd még linkelek.
A téma végülis mindenre jó, ami a mékerrel kapcsolatos. Lehet megosztani tapasztalatokat a játékkal és a programmal, lehet kérdezni, válaszolni, kommentálni, megosztani, írni (fontos! ), meg amit majd még kitaláltok. Offolni nem kéne sokat, mert azt nem szeretem.
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
Na, akkor még muszáj beraknom egy linket, mert ezek szintén személyes kedvenceim:
School-túra - Elég fura játék, fantasy és iskola keveréke. A csapat első játéka, ami meg is látszik... Azért nem árt végigvinni, felvezetőt képez a nagy falathoz, a második részhez.
School-túra 2 - Igazi suliszimulátor, sőt, több annál. Mint az első rész, ez is erős fantasy elemeket tartalmaz, jó poénok és fordulatok vannak benne! Egy hetet kell benne végigszenvednünk (igaz, vasárnap már csak a főboss van), ebből 5 tanítási nappal... nem kis kihívás. Fellelhetők benne vicces utalások is az előző részre, az Amnéziára, filmekre és könyvekre egyaránt. Mindenkinek nagyon ajánlom!
Link:
http://www.jag.mako.hu/braso/downloads.html
School-túra - Elég fura játék, fantasy és iskola keveréke. A csapat első játéka, ami meg is látszik... Azért nem árt végigvinni, felvezetőt képez a nagy falathoz, a második részhez.
School-túra 2 - Igazi suliszimulátor, sőt, több annál. Mint az első rész, ez is erős fantasy elemeket tartalmaz, jó poénok és fordulatok vannak benne! Egy hetet kell benne végigszenvednünk (igaz, vasárnap már csak a főboss van), ebből 5 tanítási nappal... nem kis kihívás. Fellelhetők benne vicces utalások is az előző részre, az Amnéziára, filmekre és könyvekre egyaránt. Mindenkinek nagyon ajánlom!
Link:
http://www.jag.mako.hu/braso/downloads.html
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára olf 2008. ápr.. 11. 14:59-kor.
- mahdi
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 854
- Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
- Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka
Nah...végre megtaláltam leendő kedvenc Topicomat! Már több éve csinálok RPGMaker-es játékokat, a 95 volt az első, aztán a 2003, most pedig az XP-vel dolgozom. Már volt régen egy kész 95-ös, de iszonyatosan amatőr lett, aztán kezdtem egy másikat sokkal később 2003-mal, az pedig majdnek kész lett, de mivel sok mindenre közben jöttem rá, nehéz lett volna előröl átnézni....így abba maradt......( de egy 1-2 óra játékidőt tartalmazódemót abból is tudok adni.... érdekesnek indult a sztori....bár így gondolom senkit sem érdekel ) ..... nah... lényeg a lényeg, most készítem a játékot, ami tényleg el fog készülni. Már 80% meg is van, és pár órányi játékidejű anyag is le van tesztelve, agy "demó" verziót tudok küldeni, egyenlőre csak olyanoknak, akiknek van RTP, vagy Maker a gépén.
Elég különlegeslesz a game, hisz abszolút követi a Final Fantasy nyomvonalát, de a story sokkal durvább, kissé sokkoló néha.... de ez ne rettentesen el senkit a jövőbeli kipróbálásától, van benne dráma, szerelem, izgalom, világmegmentés.....pont mint egy jobb fajta brazil szappanoperában!
A címe: ARS:
Sötétebb napok
...hát igen sejtet ez is valamit, annyit elárulok, hogy eleinte három teljesen különböző szereplő életébe nyerünk betekintést:... egy egyszerű bányász aki szörnyű módon elveszti a családját (Ars), egy fiatal vadásztanonc, ki a kinevezéséért küzd, és egy veterán katona, aki szembekerül uralkodójával, és egy ismeretlen sereggel.
Ha valakit esetleg érdekel, el tud érni!
Jah, és a programmal kapcsolatos kérdésekre én is tudok válaszolni! (remélem ) XP, 2003, vagy 95. ( a 2000 kimaradt, de aszem a harc nézetén kívül nem sok minden változott a 2003-ra )
Említették előttem a Moondragon-os Amnéziát (maker2000) ami tényleg eszeveszett jóra sikerüllt, de azért én megemlíteném a Maker 95-ös kicsikével készült Emlékcsavart, amit ugyan csak a Moondragon alkotott, de szerintem sztoriban messze túlszárnyalja a nagy utódot!
Elég különlegeslesz a game, hisz abszolút követi a Final Fantasy nyomvonalát, de a story sokkal durvább, kissé sokkoló néha.... de ez ne rettentesen el senkit a jövőbeli kipróbálásától, van benne dráma, szerelem, izgalom, világmegmentés.....pont mint egy jobb fajta brazil szappanoperában!
A címe: ARS:
Sötétebb napok
...hát igen sejtet ez is valamit, annyit elárulok, hogy eleinte három teljesen különböző szereplő életébe nyerünk betekintést:... egy egyszerű bányász aki szörnyű módon elveszti a családját (Ars), egy fiatal vadásztanonc, ki a kinevezéséért küzd, és egy veterán katona, aki szembekerül uralkodójával, és egy ismeretlen sereggel.
Ha valakit esetleg érdekel, el tud érni!
Jah, és a programmal kapcsolatos kérdésekre én is tudok válaszolni! (remélem ) XP, 2003, vagy 95. ( a 2000 kimaradt, de aszem a harc nézetén kívül nem sok minden változott a 2003-ra )
Említették előttem a Moondragon-os Amnéziát (maker2000) ami tényleg eszeveszett jóra sikerüllt, de azért én megemlíteném a Maker 95-ös kicsikével készült Emlékcsavart, amit ugyan csak a Moondragon alkotott, de szerintem sztoriban messze túlszárnyalja a nagy utódot!
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
Én kíváncsi vagyok a kezdeti játékaidra/demóidra, érdekelnek az ilyenek.
Ugye szegény Arsnak nem meggyilkolták a szüleit?
Egyébként a címválasztással nem értek egyet, de majd beszélnük msn-en.
Képeket nemtudnál berakni ide a fórumra?
---
Én most is pont makereztem, bár iszonyú lassan haladok... leírni sem lehet, olyan lassan.
---
A 2000 pár dologban jobban megköti a kezet, így hát, ha valaki nincs rákattanva a 2000 harcrendszerére, inkább a 2003-at használja.
Ugye szegény Arsnak nem meggyilkolták a szüleit?
Egyébként a címválasztással nem értek egyet, de majd beszélnük msn-en.
Képeket nemtudnál berakni ide a fórumra?
---
Én most is pont makereztem, bár iszonyú lassan haladok... leírni sem lehet, olyan lassan.
---
A 2000 pár dologban jobban megköti a kezet, így hát, ha valaki nincs rákattanva a 2000 harcrendszerére, inkább a 2003-at használja.
- mahdi
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 854
- Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
- Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka
A 2003 tényleg rengeteg módon javítja a 2000 kis bajait, sokkal kezelőbarátabb. Én is inkább azt ajánlanám mondjuk kezdésnek. Nekem egy ideig nem tetszett, a harc kinézete miatt ( bár régi ff-es! ) mert előtte nagyon megszoktam a 95 és a 2000 rendszerét, de beleszokik az ember. Az XP viszont ötvözi a kettőt, így nekem harc szempontjából az jött be legjobban.
+ Az XP nem csak 256 színben kezeli a képeket, akármilyet befogad, és a zenékkel sem kell tökölni, bemásolod az mp3-mat, vagy akármit és már szól is a kicsike!
- Mindjárt linkelek képeket, csak a másik gépen vannak!
Régi demók: Egyet tudok adni, az a "Kilencedik" című játékkezdetem, amit még 2003-mal csinálam...vagyis próbálkoztam. De korán abbamaradt, ugyanis jött az XP, és annyival könnyebb volt kezelni, hogy rögtön neki is ugrottam az ARS-nak.
Ha gondolod adok egy ARS demót is, de az max 1-2 óra játékig van megcsinálva ( a "kilencedik" még addig sem, de abból már nem is lesz semmi, az Ars viszont tesztelő fázisban tart! ...vagyis pont most végzek a sztorival....nagy menet volt, másfél, de lehet, hogy már kettő éve is csináltam! )
Ha sikerül, nemsokára belinkelem a kilencedik demóját, ami ugyan nagyon rövid, de eléggé jó ötletek is vannak benne megoldás szempontjából.
Abból is linkelek képeket!
CÍM: Először csak simán - Sötétebb napok - volt a címe, aztán ARS: Sötétebb napok lett....most a szimpla ARS járkál a fejemben, de egyenlőre várhat, a menüképet, és a játékban megjelenő címet még nem csináltam meg, az az utolsó fázis lesz.
Ars ( mint szereplő): Nem olyan egyszerű az ő története, sőt mint ahogy azt a cím is sugallja, nagyrészt róla szól majd. Nagyon sötét és drámai történet, a végén garantáltan BAZINAGY csattanóval!!!!! ( FF-en nőttem fel.... )
+ Az XP nem csak 256 színben kezeli a képeket, akármilyet befogad, és a zenékkel sem kell tökölni, bemásolod az mp3-mat, vagy akármit és már szól is a kicsike!
- Mindjárt linkelek képeket, csak a másik gépen vannak!
Régi demók: Egyet tudok adni, az a "Kilencedik" című játékkezdetem, amit még 2003-mal csinálam...vagyis próbálkoztam. De korán abbamaradt, ugyanis jött az XP, és annyival könnyebb volt kezelni, hogy rögtön neki is ugrottam az ARS-nak.
Ha gondolod adok egy ARS demót is, de az max 1-2 óra játékig van megcsinálva ( a "kilencedik" még addig sem, de abból már nem is lesz semmi, az Ars viszont tesztelő fázisban tart! ...vagyis pont most végzek a sztorival....nagy menet volt, másfél, de lehet, hogy már kettő éve is csináltam! )
Ha sikerül, nemsokára belinkelem a kilencedik demóját, ami ugyan nagyon rövid, de eléggé jó ötletek is vannak benne megoldás szempontjából.
Abból is linkelek képeket!
CÍM: Először csak simán - Sötétebb napok - volt a címe, aztán ARS: Sötétebb napok lett....most a szimpla ARS járkál a fejemben, de egyenlőre várhat, a menüképet, és a játékban megjelenő címet még nem csináltam meg, az az utolsó fázis lesz.
Ars ( mint szereplő): Nem olyan egyszerű az ő története, sőt mint ahogy azt a cím is sugallja, nagyrészt róla szól majd. Nagyon sötét és drámai történet, a végén garantáltan BAZINAGY csattanóval!!!!! ( FF-en nőttem fel.... )
- mahdi
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 854
- Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
- Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka
Képek a készülő játékomból: ARS
http://kepup.extra.hu/p/?ars1.jpg
A kép közepén Aranykéz, az Amironi seregek kapitánya, és két leghűségesebb társa, bal oldalon Medrox, jobb oldalon Mia, a helytartó fellegvárában.
http://kepup.extra.hu/p/?ars31.jpg
Ars kémleli a tájat.....
http://kepup.extra.hu/p/?ars21.jpg
Aranykéz és társai harcolnak a fellegvárban
http://kepup.extra.hu/p/?ars41.jpg
Garett, a harmadik főszereplő, néhány helybéli társaságában....
http://kepup.extra.hu/p/?ars51.jpg
A Fiatal Ars harcol, mesterével oldalán. ( külön érdekesség, hogy Ars többször válltozik a történet folyamán, kinézetre is)
http://kepup.extra.hu/p/?ars1.jpg
A kép közepén Aranykéz, az Amironi seregek kapitánya, és két leghűségesebb társa, bal oldalon Medrox, jobb oldalon Mia, a helytartó fellegvárában.
http://kepup.extra.hu/p/?ars31.jpg
Ars kémleli a tájat.....
http://kepup.extra.hu/p/?ars21.jpg
Aranykéz és társai harcolnak a fellegvárban
http://kepup.extra.hu/p/?ars41.jpg
Garett, a harmadik főszereplő, néhány helybéli társaságában....
http://kepup.extra.hu/p/?ars51.jpg
A Fiatal Ars harcol, mesterével oldalán. ( külön érdekesség, hogy Ars többször válltozik a történet folyamán, kinézetre is)
- mahdi
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 854
- Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
- Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka
A taktikázás nagyon fontos lesz benne, ezért is haladok lassan a teszteléssel, ugyanis ezt a legnehezebb megcsinállni. Az ellenfelek életereje, képességei, nehézsége stb, olyan dolgok amikkel folyton játszadozni kell, néha nagyon az agyamra tud menni! ( persze ezt te biztosan tudod. ) Annyi azonban biztos, hogy nagyon nehéz játék lesz, viszonylag kevesebb, de hosszú, és tartalmas csatákkal. (kivéve persze az egy-két tápolós részt, főleg az elején, de abból szándékosan kevés lessz a végére.)
A játék tehát a történetre fog rágyúrni, a harcok 30%-a például "főharc" lessz, tehát sztori szerinti...
Így lehet, hogy a végére rövidebb lessz, mint az FF-ek nagyrésze ( a kevesebb tápolás miatt ) de a történet garantálltan agyba-főbe csavargatott, bonyesz és drámai lesz! Írtam ma és tegnap néhány új jelenetet az eleje felé, és ezzel kész is a demó, amit nemsokára tudok küldeni....az egyetlen bibi, hogy egyenlőre csak olyan tudja majd élvezni, akinek van RPGMkXP-je....
És még így is kell majd mellékelnem egy rakat külön zenét, ami nincs bennt a programban, és azokat is be kell majd másolgatni.... mindenesetre az ilyen apróságok miatt az egész programozgatás még nem mostanában lesz kész, de nem is akarom elkapkodni, még mostanában is jutnak eszembe kissebb jelenetek, amiket (néha nagyon nehezen ) be tudok szurkodni valahová.
Eldöntöttem, a címe ARS lesz, csak így simán, a különböző fejezetrészek közt lesz az eredeti cím, a sötétebb napok.
Alig bírom ki, hogy ne írjak le pár dolgot a sztoriról, amire nagyon büszke vagyok, főleg a felépítése miatt, ami szerintem eléggé kiegyensúlyozott lett... meg volt néhány merész húzásom...na de majd meglátjátok! / remélem... /
A játék tehát a történetre fog rágyúrni, a harcok 30%-a például "főharc" lessz, tehát sztori szerinti...
Így lehet, hogy a végére rövidebb lessz, mint az FF-ek nagyrésze ( a kevesebb tápolás miatt ) de a történet garantálltan agyba-főbe csavargatott, bonyesz és drámai lesz! Írtam ma és tegnap néhány új jelenetet az eleje felé, és ezzel kész is a demó, amit nemsokára tudok küldeni....az egyetlen bibi, hogy egyenlőre csak olyan tudja majd élvezni, akinek van RPGMkXP-je....
És még így is kell majd mellékelnem egy rakat külön zenét, ami nincs bennt a programban, és azokat is be kell majd másolgatni.... mindenesetre az ilyen apróságok miatt az egész programozgatás még nem mostanában lesz kész, de nem is akarom elkapkodni, még mostanában is jutnak eszembe kissebb jelenetek, amiket (néha nagyon nehezen ) be tudok szurkodni valahová.
Eldöntöttem, a címe ARS lesz, csak így simán, a különböző fejezetrészek közt lesz az eredeti cím, a sötétebb napok.
Alig bírom ki, hogy ne írjak le pár dolgot a sztoriról, amire nagyon büszke vagyok, főleg a felépítése miatt, ami szerintem eléggé kiegyensúlyozott lett... meg volt néhány merész húzásom...na de majd meglátjátok! / remélem... /
- mahdi
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 854
- Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
- Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka
Mint mondottam, végül is már majdnem kész van, csak adódott egy durva technikai probléma, méghozzá az, hogy egyenlőre csak olyanok tudnának vele játszani, akiknek a program a gépükön van.
Ez amiatt van, hogy az ellenfelek, a térelemek, a szereplők, meg minden más képét egyenként újra be kéne msolnom, ugyan abban a sorrendben ahogy vannak, e ez korántsem egyszerű dolog....sőt....egyenlőre fogalmam sincs hogy is csinálhatnám meg, úgy, hogy egy esemény se sérüljön....
mindenesetre dolgozom a problémán, és szerintem meg tudom oldani, és a full verzióra (teszt verzióra) egy hónapot mondanák. ...jah....jövő hónapra talán kész.
És ha már itt járunk, ha valakinek lenne kedve aktívan tesztelni, az jelentkezzen, mert szükség lenne rá....ez abból áll, hogy több mindenre odafigyel, és felír minden olyan dolgot, amit hibásnak vél, vagy amin javítana...aztán egyeztetünk...
de csak olyanok jelentkezzenek, akiknél ez nem rontaná a játékélményt....
Ez amiatt van, hogy az ellenfelek, a térelemek, a szereplők, meg minden más képét egyenként újra be kéne msolnom, ugyan abban a sorrendben ahogy vannak, e ez korántsem egyszerű dolog....sőt....egyenlőre fogalmam sincs hogy is csinálhatnám meg, úgy, hogy egy esemény se sérüljön....
mindenesetre dolgozom a problémán, és szerintem meg tudom oldani, és a full verzióra (teszt verzióra) egy hónapot mondanák. ...jah....jövő hónapra talán kész.
És ha már itt járunk, ha valakinek lenne kedve aktívan tesztelni, az jelentkezzen, mert szükség lenne rá....ez abból áll, hogy több mindenre odafigyel, és felír minden olyan dolgot, amit hibásnak vél, vagy amin javítana...aztán egyeztetünk...
de csak olyanok jelentkezzenek, akiknél ez nem rontaná a játékélményt....
- DarkPrince12
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 414
- Csatlakozott: 2007. ápr.. 2. 19:14
- Tartózkodási hely: Hubuu
- mahdi
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 854
- Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
- Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka
Az tényleg igaz, hogy saját harci grafikokat nagyon nehéz csinálni, vagy egyáltalán az alapnál többet találni.... én is emiatt fordultam anno az akkor számomra még ismeretlen XP felé, és jól ott is hagytam egy negyed játékot, amit azóta is nagyon sajnálok, de lusta vagyok újra nekiállni.... .... viszont az tény, hogy sokkal több lehetőségünk van a 2003-ban, a harcon kívül szinte bármit veszünk is figyelembe.