RPG Maker
- mahdi
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 854
- Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
- Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka
Ízlések és pofonok. Nekem a belső nézet már a 95 óta nagyon bejön, és nem is tetszettek a 2003 marcipánfigurái. Az XP megoldása számomra szinte tökéletes lett, míg a VX-é tetszik ugyan, de nem a legjobb. Mindenesetre nem akarok nagyon belenyúlkálni a VX-es gamémba, nem úgy mint az ARS-ba vagy a CSillagporba, csak gondoltam csinálok egy TÉNYLEG rövid de izgalmas sztorival rendelkező játékot, ami csak azt használja fel, amit az alap program tud, mintha csak sample vagy demo játék lenne. (még egyszer nincs időm annyit sz@rakodni az extrákkal mint az ARS esetében... )
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
Szerintem viszont a 2003 a legeslegjobb a harcban, az FF6-os életérzés* és a rengeteg jó kis lehetőség miatt. Az XP-ben pedig hogy néz az ki, hogy az ellenségek és a karakterek is szemből vannak ábrázolva?
* Az eredeti BattleCharSetek undorítóan néznek ki, viszont bármilyen karakter charsetjéből alakíthatunk max. egy órás vesződés árán nem túl látványos (FF6), de az eredeti grafikákhoz illeszkedő harcigrafikákat. Ebben az a poén, hogy bármely charsettel meg lehet csinálni, amellett igényesre is elkészíthetők az animációk (a kis felbontás ellenére), amennyiben több időt szánunk rá.
* Az eredeti BattleCharSetek undorítóan néznek ki, viszont bármilyen karakter charsetjéből alakíthatunk max. egy órás vesződés árán nem túl látványos (FF6), de az eredeti grafikákhoz illeszkedő harcigrafikákat. Ebben az a poén, hogy bármely charsettel meg lehet csinálni, amellett igényesre is elkészíthetők az animációk (a kis felbontás ellenére), amennyiben több időt szánunk rá.
- mahdi
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 854
- Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
- Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka
Persze, jó az FF6 os életérzés, de nekem a Régi, hamisítatlan RPG Maker hangulat jobban bejön. RPG Maker 95-2000, Emlékcsavar, Amnézia. Én azt a hangulatot szeretem megfogni! ÉS szerintem semmi baj az XP-s ábrázolással, legalább teljes egészében látod a karaktered, mégsem foglalja el a képernyőtt, vagy nincs gumivukorrá tömörítve. Na de ez már csak ízlés kérdése. A VX nekem bejön, mert visszalop egy picit a 95-ös és a 2000-es verzió hangulatából.
(mellesleg szerintem az alap chipset-ek ebben a részben a legjobbak. ((persze tudom, hogy lehet csinálni, szerezni, lopni, meg kombinálni, nehogy megmagyarázzátok nekem! ))
Jah, és a random Dungeon Creator nagyon nagy segítség és jó ötlet! Tereket imádtam csinálni, városokat, erdőket, falvakat, belső tereket stb... de a dungeonokat mindennél jobban bgyűlöltem. Így csak beállítom a falat, meg a talajtípust, a méretet stb, aztán csinál egy tök jól kinéző kacskaringós random Dungeont, amihez csak hozzá kell csapni az extrákat. (fények, víz, fáklyák, törmelékek, stb... ami csak kell! )
(mellesleg szerintem az alap chipset-ek ebben a részben a legjobbak. ((persze tudom, hogy lehet csinálni, szerezni, lopni, meg kombinálni, nehogy megmagyarázzátok nekem! ))
Jah, és a random Dungeon Creator nagyon nagy segítség és jó ötlet! Tereket imádtam csinálni, városokat, erdőket, falvakat, belső tereket stb... de a dungeonokat mindennél jobban bgyűlöltem. Így csak beállítom a falat, meg a talajtípust, a méretet stb, aztán csinál egy tök jól kinéző kacskaringós random Dungeont, amihez csak hozzá kell csapni az extrákat. (fények, víz, fáklyák, törmelékek, stb... ami csak kell! )
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
Ezekre és hasonló érthetetlen, ám annál zavaróbb hiányosságokra gondolok. Olyasvalaki, aki használja a programot, még sorolni is tud, én viszont csak futtában néztem át (párszor), de elég is volt. Miért kellett mindezt elkövetni újítás címszó alatt?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára olf 2008. ápr.. 10. 17:07-kor.
Re: RPG Maker
én naon kezdő vagyok
hogyan lehet járművet csinálni??és menni vele vx-ben?
hogyan lehet járművet csinálni??és menni vele vx-ben?
Re: RPG Maker
ezt megoldottam,de hogy lehet bemenni valamibe???(kastély,vár,falu)
- Lung
- Kezdő fórumozó
- Hozzászólások: 95
- Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
- Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
- Kapcsolat:
Re: RPG Maker
Szia!basch írta:ezt megoldottam,de hogy lehet bemenni valamibe???(kastély,vár,falu)
Először is, megcsinálod a térképet, ami majd a vár belseje lesz. Majd visszamész arra a térképre, ahol a várat láthatod külsőleg. A vár bejáratához klikkelsz kettőt, Új Esemény, majd kikeresed azt, hogy "Teleport..." és kiválasztod a másik térképen azt a pontot, ahová szeretnéd, hogy "teleportálja" a Hősödet.
Jah, és azt is figyeld, hogy bal oldalt alul az van beállítva, hogy Érintésre aktiválod az Eseményt, vagy Enter nyomására.
Remélem, tudtam segíteni ^^
Re: RPG Maker
a térképek megvannak de a kattingatást nem értem
- Lung
- Kezdő fórumozó
- Hozzászólások: 95
- Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
- Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
- Kapcsolat:
Re: RPG Maker
basch írta:a térképek megvannak de a kattingatást nem értem
Rámész arra a térképedre, ahol szeretnéd, hogy a Hős belépjen a várba.
Arra a négyzetrácsra kattintasz(koordinátára), ahol szeretnéd, hogy legyen a bejárat. Kattints kétszer, vagy nyomj egy jobb klikket - "Új Esemény".
Kinyílik egy ablak. Bal oldalt látsz majd egy csomó opciót, neked a jobb oldali, üres oldal kell most. Kattints a " <>"-ra kétszer, vagy "Új Esemény beillesztése".
Újfent látsz majd egy szürke ablakot, tele lesz táblázattal, eseménynevekkel. Felül majd látni fogsz számozott füleket 1-4ig. Kattints a 2. oldalra.
Ott látni fogsz egy "Teleport..." 'téglácskát'. Kattints arra.
Újabb ablak, de mostmár egy térképet fogsz látni. Itt ki kell jelölnöd azt a helyet, ahová szeretnéd, hogy teleportáljon a Hős. Egy fehér-keretes négyzetet kell majd látnod, az a kijelölt hely.
Majd ha ez megvan, OK-zd le.
Re: RPG Maker
siker
csatát hogy lehet csinálni??
csatát hogy lehet csinálni??
- Lung
- Kezdő fórumozó
- Hozzászólások: 95
- Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
- Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
- Kapcsolat:
Re: RPG Maker
A csatát szintén ugyanígy, csak ott a füleknél ki kell választani hogy "Harc elkezdése" vagy valami ilyesmi. Azt hiszem, az a 3. fülnél van, már nem emlékszem arra pontosan.
Ugye nem saját harcrendszert szeretnél?
Ugye nem saját harcrendszert szeretnél?
Re: RPG Maker
nem
- Lung
- Kezdő fórumozó
- Hozzászólások: 95
- Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
- Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
- Kapcsolat:
Re: RPG Maker
Na? Sikerült?
Re: RPG Maker
aha sikerült
csata zenét hol lehet beállítani???ja és embereket honnan szerezzek???
csata zenét hol lehet beállítani???ja és embereket honnan szerezzek???
- Lung
- Kezdő fórumozó
- Hozzászólások: 95
- Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
- Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
- Kapcsolat:
Re: RPG Maker
Csata zene: A az RPG Maker system menüjében (F8).
Az emberek vonatkozást az ellenfelekre értetted? Szintén system menü és "enemies".
Az emberek vonatkozást az ellenfelekre értetted? Szintén system menü és "enemies".
Re: RPG Maker
embereket helyekre rakni pl kastélyba királyt
- Lung
- Kezdő fórumozó
- Hozzászólások: 95
- Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
- Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
- Kapcsolat:
Re: RPG Maker
Kattoj rá a helyre, ahova el szeretnéd helyezni vagy Új Esemény a jobb klikkes módszerrel.
Most a bal oldali cucc kell nekünk. Bal oldalt alul lesz egy kis kocka, amellett meg hogy "Tallózás/Browse". Meg fog jelenni egy újabb ablak, és remélhetőleg a Character Set fog megjelnni előtted. Már csak ki kell választanod a megfelelő karit.
Most a bal oldali cucc kell nekünk. Bal oldalt alul lesz egy kis kocka, amellett meg hogy "Tallózás/Browse". Meg fog jelenni egy újabb ablak, és remélhetőleg a Character Set fog megjelnni előtted. Már csak ki kell választanod a megfelelő karit.
Re: RPG Maker
hogyan lehet beszélni vele
ja meg hogy lehet elérni hogy ne az enter leütésével legyen harc
ja meg hogy lehet elérni hogy ne az enter leütésével legyen harc
- Lung
- Kezdő fórumozó
- Hozzászólások: 95
- Csatlakozott: 2010. júl.. 30. 12:15
- Tartózkodási hely: A rettegett nyócker.
- Kapcsolat:
Re: RPG Maker
Beszéd: Ugyanazokat a pontokat köesd, amiket előzőleg leírtam a teleportnál. Most viszont ahelyett hogy a 2. fülre kattintanál, kattints az első fülre, és "Szüveg beírása/ Message"
Harc enterre: Amikor megnyitod a harcot elindító eseményt, bal oldalt alul tudod beállítani. Azt hiszem Event start by pressing button vagy vmi ilyesmi. A lényeg, hogy ott tudod beállítani.
Harc enterre: Amikor megnyitod a harcot elindító eseményt, bal oldalt alul tudod beállítani. Azt hiszem Event start by pressing button vagy vmi ilyesmi. A lényeg, hogy ott tudod beállítani.
Re: RPG Maker
hogy lehet történetet csinálni mert ha egy ember küldetést ad akkor megcsinálom de ha utána is megkérdezem akkor ugyanazt írja
pl.:
király:öld meg az ogrét
megölés után
király:öld meg az ogrét
ja meg én nem birok párbeszédet fojtatni úgy hogy én is beszélek?mert ő beszél de én nem
pl.:
király:öld meg az ogrét
megölés után
király:öld meg az ogrét
ja meg én nem birok párbeszédet fojtatni úgy hogy én is beszélek?mert ő beszél de én nem