RPG Maker
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
Hát igen, ott a baj, hogy a makert elvileg azért találták ki, hogy programozói tudás nélkül is lehessen RPG-ket alkotni... itt bukik az XP. Noés nálam még grafikában is.
---
Igaz, hogy normális nyolcirányú mozgást csak 2003-ban lehet alkotni? Nekem csak abban sikerült. A billentyűlenyomás feltételeit csak az kezeli normálisan. (vagy az XP is, de azt nem ismerem, így most 2000 v. 2003-ra gondoltam)
---
Igaz, hogy normális nyolcirányú mozgást csak 2003-ban lehet alkotni? Nekem csak abban sikerült. A billentyűlenyomás feltételeit csak az kezeli normálisan. (vagy az XP is, de azt nem ismerem, így most 2000 v. 2003-ra gondoltam)
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
RPG Central fórum
Moondragon fórum
Illetve mondjuk itt és más oldalakon keresgélj linkeket!
Van egy rakat, de a legtöbb nem "igazi" fórum, csak olyan kötelező jellegű izé, amibe senki sem ír. (gondolok itt az ál-entertéjnmentek fórumaira)
És valahol van egy Sphere Kreatív Fórum is, de annak meg nem találtam a linkjét, úgy el van rejtőzve.
Moondragon fórum
Illetve mondjuk itt és más oldalakon keresgélj linkeket!
Van egy rakat, de a legtöbb nem "igazi" fórum, csak olyan kötelező jellegű izé, amibe senki sem ír. (gondolok itt az ál-entertéjnmentek fórumaira)
És valahol van egy Sphere Kreatív Fórum is, de annak meg nem találtam a linkjét, úgy el van rejtőzve.
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
Hmm.
Egyszerű megcsinálni (amennyiben a harcrendszeren az alapot érted), csak nem biztos, hogy egy ilyen leírásból mindent megértesz.
Szóval. A térképen a szörnyek ugye eventek, amiknek a mozgása véletlenszerű vag egyéb, kinézete a szörnyé és "on touch", vagy hogy írják a kül. makertípusok, szóval ütközésre indul. A parancssor az meg egyedül egy "Start Battle" parancsot tartalmaz, majd egy átswitchelést. Értem ezalatt, hogy egy switchet ONra kapcsoltatsz, és egy új oldalra (ami a szörny halála után aktiválódik) berakod feltételnek a szóban forgó switch ON állapotát. Ha pedig egy térségről kiérve azt akarod, a szörny újratermelődjön, egy Teleport-eventbe berakod a switch OFFra való visszakapcsolását.
Ehem, nem tudom, mennyire ismered a programot, azért írtam le ilyen részletesen. De ha egyáltalán nem ismered, előfordulhat, hogy még így sem fog menni. Az ilyet MSN-en könnyebb elmagyarázni, amire a közeljövőben egyedül holnap lehetek alkalmas. De remélem, akad itt más is, aki kiigazít, ha szükséges.
Egyszerű megcsinálni (amennyiben a harcrendszeren az alapot érted), csak nem biztos, hogy egy ilyen leírásból mindent megértesz.
Szóval. A térképen a szörnyek ugye eventek, amiknek a mozgása véletlenszerű vag egyéb, kinézete a szörnyé és "on touch", vagy hogy írják a kül. makertípusok, szóval ütközésre indul. A parancssor az meg egyedül egy "Start Battle" parancsot tartalmaz, majd egy átswitchelést. Értem ezalatt, hogy egy switchet ONra kapcsoltatsz, és egy új oldalra (ami a szörny halála után aktiválódik) berakod feltételnek a szóban forgó switch ON állapotát. Ha pedig egy térségről kiérve azt akarod, a szörny újratermelődjön, egy Teleport-eventbe berakod a switch OFFra való visszakapcsolását.
Ehem, nem tudom, mennyire ismered a programot, azért írtam le ilyen részletesen. De ha egyáltalán nem ismered, előfordulhat, hogy még így sem fog menni. Az ilyet MSN-en könnyebb elmagyarázni, amire a közeljövőben egyedül holnap lehetek alkalmas. De remélem, akad itt más is, aki kiigazít, ha szükséges.
- mahdi
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 854
- Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
- Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka
Olf: Azért az XP-nél sem kell feltétlenül folyton scriptelni, sőt, nagyon sok jó dolgot lehet véghezvinni anélkül is, amit a 2000 vagy a 2003 nem tudott. Nekem a grafikájával sincs bajom, hisz legalább sokkal magasabb felbontású. Kicsit kicicomáztam a gamémat, és úgy néz ki, az első epizódot egy vagy két hét múlva bugmentesen leszállítom az érdeklődőknek, sikerült megoldanom az XP-s problémát, és egyszerűbb is volt, mint gondoltam. Nagyon izgulok, milyen lesz a fogadtatása, nagyon sokat dolgoztam a kicsikémen! Nah, majd kiderül!
(csak ne kéne minden nap (ma pont nem ) este 6 tól hajnali 3-4 ig dolgoznom... )
(csak ne kéne minden nap (ma pont nem ) este 6 tól hajnali 3-4 ig dolgoznom... )
- mahdi
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 854
- Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
- Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka
A tesztelés tulajdonképpen abból fog állni, hogy miközben játszotok, mindent jól átvizsgáltok és leírtok minden hibát, vagy gyanús elemet, esetleg (nem lehetetlen... ) helyesírási hibákat, bugokat stb... És ha valahol túl könnyű (bár kétlem ) vagy túl nehéz lenne, azt is jelzitek nekem, leírtok mindent, ami alapján én majd összesítem, és kijavítom a hibákat. Lehet, hogy így vizsgálódva nektek nem lesz olyan nagy a játékélmény, mint a kész verziónál, de a történet (ami nálam abszolút a fő!!! ) nektek is remélem izgalmas és lehengerlő lesz.
Az ARS lényege tulajdonképpen a történet és a zene. A zene sokkal több szerepet kap, mint bármilyen RPG-ben előtte, (vagyis én még nem láttam ilyet... ) ugyanis itt nemcsak háttérként szolgál, hanem néhol alakítja is a jeleneteket, és természetesen magát a történetet is. / tulajdonképpen a jelenetek 50%-a csak a zenék hallgatása alatt rajzolódott ki bennem, vagy volt, hogy csak az adta az ötletet egy teljesen új szál elindításához is....amiből elég sok lesz, csak az első részben három párhuzamos főszál, és néhány mellékvonal is lessz! /
Olf-ék javaslatára sokat javítottam a megjelenésen, és ha minden igaz, holnap linkelek be pár screenshotot ide, ami már a "felturbózott verzióból" való.
Az ARS lényege tulajdonképpen a történet és a zene. A zene sokkal több szerepet kap, mint bármilyen RPG-ben előtte, (vagyis én még nem láttam ilyet... ) ugyanis itt nemcsak háttérként szolgál, hanem néhol alakítja is a jeleneteket, és természetesen magát a történetet is. / tulajdonképpen a jelenetek 50%-a csak a zenék hallgatása alatt rajzolódott ki bennem, vagy volt, hogy csak az adta az ötletet egy teljesen új szál elindításához is....amiből elég sok lesz, csak az első részben három párhuzamos főszál, és néhány mellékvonal is lessz! /
Olf-ék javaslatára sokat javítottam a megjelenésen, és ha minden igaz, holnap linkelek be pár screenshotot ide, ami már a "felturbózott verzióból" való.
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
Mahdi: a sokszálas történetek valahogy sokkal nagyobbat tudnak ütni!
És nem rossz az az FF8-as zene, csak kicsit elcsépelt már a makeres játékok közt.
Már várom a tesztelést.
Milyen mennyiségű opcionális küldetést/titkot tartalmaz a játék? Nehéz őket megtalálni? Csak azért, hogy mennyire nagyon kell odafigyelni.
---
Arxur: Na igen, milyen hatalmas téma!
És nem rossz az az FF8-as zene, csak kicsit elcsépelt már a makeres játékok közt.
Már várom a tesztelést.
Milyen mennyiségű opcionális küldetést/titkot tartalmaz a játék? Nehéz őket megtalálni? Csak azért, hogy mennyire nagyon kell odafigyelni.
---
Arxur: Na igen, milyen hatalmas téma!
- mahdi
- Kitartó fórumozó
- Hozzászólások: 854
- Csatlakozott: 2007. márc.. 25. 16:18
- Tartózkodási hely: A Hetedik szarka eldugott sarka
Van egy-két bónusz dolog, amit igen nehéz lesz megtalálni, sőt, még olyan is van benne, amit szinte csak véletlenül lehet! Amúgy a fő szál elég hosszú, és mint mondottam több szálon is fut, így nem lessz valami sok mellékküldetés, nagyobb új helyszínenként kettő-három. De szerintem nem is lesz rá nagy szükség!
Zene: Azért nem csak a Final 8 ból lesznek zenék, hisz a Wolf's Rain-ből, Cowboy Bebop-ból, Zeldából, Arcanum-ból, Metal Gear Solid-ból és persze más Final részekből is jut bele bőven! Sok hatásos, változatos zene lesz benne, talán ezek összeválogatására és alkalmazására vagyok a legbüszkébb!
Cím: A végső cím ARS, ami a főszereplő neve. Ezen belül a négy résznek (ugyanis négy fejezetes a játék) külön címei vannak, az első címe 'Sötétebb napok...'
Mind a négy részben több szál van, de a felépítése mégis sokkal érdekesebb, ugyanis minden fejezet egy másik szereplőre koncentrál majd, vagyis az első és az utolsó Ars-ra, a második és a harmadik pedig a másik két főszereplő történetére, multjára stb... De a szálak mégis viszonylag korán összefutnak (persze többször szét is vállnak....blablabla... ) de a szereplők így is más utat járnak be, és a múltjuk is(amit néha játékként is újra kell élni, nem csak átvezetőként) egyre nagyobb szerephez jut, ahogy azt kell.
Előre szólok, nagyon sok lelkizésre számíthat aki nekiáll, már az első 1-2 órában van tragédia, dráma, monumentális/világrengető történés is.
Na de nem húzlak tovább titeket, nemsokára úgyis jön a game első tesztverziója, ami a Sötétebb napok fejezetet tartalmazza magában! (azért kérdezni lehet, örülök a sok érdeklődőnek! )
Zene: Azért nem csak a Final 8 ból lesznek zenék, hisz a Wolf's Rain-ből, Cowboy Bebop-ból, Zeldából, Arcanum-ból, Metal Gear Solid-ból és persze más Final részekből is jut bele bőven! Sok hatásos, változatos zene lesz benne, talán ezek összeválogatására és alkalmazására vagyok a legbüszkébb!
Cím: A végső cím ARS, ami a főszereplő neve. Ezen belül a négy résznek (ugyanis négy fejezetes a játék) külön címei vannak, az első címe 'Sötétebb napok...'
Mind a négy részben több szál van, de a felépítése mégis sokkal érdekesebb, ugyanis minden fejezet egy másik szereplőre koncentrál majd, vagyis az első és az utolsó Ars-ra, a második és a harmadik pedig a másik két főszereplő történetére, multjára stb... De a szálak mégis viszonylag korán összefutnak (persze többször szét is vállnak....blablabla... ) de a szereplők így is más utat járnak be, és a múltjuk is(amit néha játékként is újra kell élni, nem csak átvezetőként) egyre nagyobb szerephez jut, ahogy azt kell.
Előre szólok, nagyon sok lelkizésre számíthat aki nekiáll, már az első 1-2 órában van tragédia, dráma, monumentális/világrengető történés is.
Na de nem húzlak tovább titeket, nemsokára úgyis jön a game első tesztverziója, ami a Sötétebb napok fejezetet tartalmazza magában! (azért kérdezni lehet, örülök a sok érdeklődőnek! )
- olf
- Tiszteletbeli tag
- Hozzászólások: 2315
- Csatlakozott: 2005. nov.. 4. 23:43
- Tartózkodási hely: Nem tartózkodom
- Kapcsolat:
Hmm, magam alá írok, de muß sein, mert hát anélkül az életben nem venné senki észre ezt a hsz-t. Meg egyébként is én teremtettem eme témát, tehát nekem jogomban áll romba dönteni.
[img::]http://ffcenter.interhost.hu/coppermine ... _rohog.gif[/img]
http://dzsembori.hu/index.php?site=1
Akiben van egy cseppnyi érdeklődés az élet ihlette hülyeségek iránt, az kattoljon erre a szép kódra itt fentebb, és töltögesse le a KóterGame című alkotásot.
Egy kollégium két napja elevenedik meg szemünk előtt, egyebet nem is kell róla elmondani (ha csak nem azt, hogy Lazarus-omin 11 pontot adott a 10-ből játékélményre ), hanem játszani kell. MIÉRT NEM TÖLTITEK MÁR?!
Igen szégyelleném magam, hogy eddig nem linkeltem be, mert nem mai játék... de talán mégsem, mert ugye jobb későn, mint később.
Az oldalon ezen kívül találtok egy másik játékot is, a Jani, a hőst, erről is csak jókat lehet elmondani. (meg rosszakat, de az hazugság)
És remélhetőleg nemsokára még egy játékkal gyarapodik a lista, mielőtt a készítők nekiállnak a KóterGame folytatásának.
[img::]http://ffcenter.interhost.hu/coppermine ... _rohog.gif[/img]
http://dzsembori.hu/index.php?site=1
Akiben van egy cseppnyi érdeklődés az élet ihlette hülyeségek iránt, az kattoljon erre a szép kódra itt fentebb, és töltögesse le a KóterGame című alkotásot.
Egy kollégium két napja elevenedik meg szemünk előtt, egyebet nem is kell róla elmondani (ha csak nem azt, hogy Lazarus-omin 11 pontot adott a 10-ből játékélményre ), hanem játszani kell. MIÉRT NEM TÖLTITEK MÁR?!
Igen szégyelleném magam, hogy eddig nem linkeltem be, mert nem mai játék... de talán mégsem, mert ugye jobb későn, mint később.
Az oldalon ezen kívül találtok egy másik játékot is, a Jani, a hőst, erről is csak jókat lehet elmondani. (meg rosszakat, de az hazugság)
És remélhetőleg nemsokára még egy játékkal gyarapodik a lista, mielőtt a készítők nekiállnak a KóterGame folytatásának.